بیان دغدغه های اجتماعی در نمایش «دولت ضعیفه»

اصغر خلیلی کارگردان تئاتر، در خصوص انگیزه اصلی خود از اجرای نمایش «دولت ضعیفه» گفت: نمایش «دولت ضعیفه» متأثر از دو نمایشنامه دیگر است که قبلاً اجرا شده بودند. ما بر اساس برنامه‌ریزی قبلی این نمایش‌های ایرانی را بر صحنه بردیم. این نمایش، در راستای ارتباط با مخاطب و دغدغه‌های اجتماعی است.

او درباره ملاک انتخاب بازیگران نمایش اظهار کرد: ملاک اصلی برای انتخاب بازیگران، نزدیکی به نقش و توانایی ایفای نقش بود.

خلیلی در مورد بازخورد مخاطبان و استقبال از نمایش «دولت ضعیفه» تصریح کرد: استقبال فوق العاده بود و از لحاظ محتوا، متن و شکل اجرایی همه راضی‌کننده بود.

این کارگردان در خصوص تأثیر حضور بازیگران چهره در تئاتر بیان کرد: حضور بازیگران چهره در تئاتر متکی به گیشه نیست؛ ولی تأثیر کمی هم در تئاتر ندارد. در تئاتر، حرف خود نمایش مهم است. خیلی وقت‌ها، نمایش ها بازیگران چهره بسیاری داشتند ولی تنها شب های اول فروش داشته‌اند و در دیگر شب‌ها با شکست روبه‌رو شدند. بسیاری از نمایش‌ها هم بوده‌اند که بازیگران چهره‌ای نداشتند ولی با اقبال بسیاری روبه‌رو شدند.

خلیلی در پایان درباره علت کم کاری کارگردانان برای اجرای نمایش‌های ایرانی گفت: بیشتر کارها سلیقه کارگردانان است. به همان تعداد که ما کارگردان داریم به همان تعداد هم سلیقه برای اجرای نمایش‌ها هست. البته ما نمی‌توانیم کتمان کنیم که بخش اصلی هنر نمایش ما از خارج از کشور آمده است و زمان زیادی می خواهد که طیف بسیاری از مردم با این آثار همذات پنداری کنند.