سوتی جدید روابط عمومی سازمان سینمایی

در این میان سوالی که ذهن خیلی از اهالی رسانه را به خود مشغول کرد،این بود که دایر کردن وزارتخانه شماره2 یعنی چه؟.خیلی ها حدس زدن شاید منظور آقای حیدریان این باشد که ارشاد قصد دارد ساختمان شماره 2 داشته باشد و مثل خانه سینما می خواهد ساختمان دیگر بسازد.عده ای هم گمان کردند که صالحی وزیر ارشاد به مدیران سینمایی دستور داده کارگروهی ویژه ای برای حل مشکلات سینما راه بیندازند که دوستان به سلیقه خود اسم آن را «ارشاد شماره 2 »گذاشتند. در این بین عده ای هم بی تفاوت از این خبر گذشتند و آن را به همان شکل منتشر کردند.

یکی از این خبرگزاری ها که این خبر را منتشر کرد خبرگزاری مهر بود که با همان تیتر «وزارت ارشاد 2 » روی خروجی برد. اما بعد از چند ساعت خبر خود را اصلاح و بالکل «ارشاد 2 » را از متن گزارش حذف کرد.سایت سازمان سینمایی هم که در ابتدا دقیقا به همان شکل خبرگزاری مهر و سایر خبرگزاری ها این خبر را منتشر کرده بود ظاهرا پس از چندساعت از خواب بیدار شده و خبر را اصلاح کرد.

شاید روابط عمومی سازمان سینمایی،مقصر این اتفاق را روابط عمومی و ستادخبری جشنواره فیلم کوتاه بداند که خبر رئیس سازمان سینمایی را به آن شکل مخابره کرده است.

ماجرا تا اینجای کار شاید فقط یک گاف و به قول معروف سوتی از سوی روابط عمومی انجمن سینمای جوان باشد، اما وقتی اخبار مربوط به سازمان سینمایی را مرور می کنیم که تقریبا در نیمی از سال خبری خاصی از سوی روابط عمومی این سازمان ارسال نمی شود، متوجه گاف های متعددی می شویم که سرمنشاء آن ها روابط عمومی سازمان سینمایی است. از اعلام رقم هزینه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گرفته که هنوز هم مورد مناقشه است تا غلط ها املایی و انشاء ای و در تازه ترین آنها هم که انتشار خبر عجیب راه اندازی «ارشاد2» که همگی ناشی از نوعی رفتار آماتور گونه از طرف سازمانی است که داعیه دار حرفه ای گری است.

اگر فرض کنیم انتشار این خبر، سوتی نبوده، آیا از نظر قانونی اصولا ایجاد «ارشاد2» ممکن است؟ و آیا یک معاون وزیر صلاحیت اعلام این موضوع را دارد؟ اینکه آیا حیدریان اساسا ذکری از وزارت ارشاد شماره 2 به میان آورده است یا خیر موضوع قابل تاملی است.

جالب است که روابط عمومی های سازمان سینمایی و زیر مجموعه هایش با وجود دریافت بودجه های نجومی از انجام ابتدایی ترین وظایف در مسئولیت اطلاع رسانی دقیق و مناسب ناتوان نشان می دهند و سوتی های این مرکز در حال افزایش است. متاسفانه هیچ کس هم در مقابل این گاف ها، روابط عمومی سازمان سینمایی را بازخواست نمی کند و انگار برای کسی مهم نیست که بخشی از مجموعه دولت تا این حد در انجام امور عادی سازمانی اش ناتوان و در عین حال بسیار پر مدعا است.