راهیابی انیمیشن ایرانی به 2 جشنواره جهانی

«آدم خانگی» ابتدا در دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های فانتزی «Sick Chick» آمریکا به نمایش درمی‌آید که طی روزهای ۶ تا ۷ آبان‌ برگزار می‌شود. این فیلم برای کسب جایزه بهترین انیمیشن در بخش فیلم‌های علمی- فانتزی، به مرحله نهایی راه یافته است و به رقابت با ۱۵ فیلم از کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلیس و پرتغال می‌پردازد.

انیمیشن «آدم خانگی» سپس در بیست و چهارمین دوره جشنواره محیط زیستی «بارسلونا» روی پرده می‌رود که طی روزهای ۱۱ تا ۱۸ آبان‌ماه در بندر بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد. در این جشنواره فیلم‌هایی با موضوع محیط‌ زیست با رویکرد هنری نمایش داده می‌شود. «آدم خانگی» منتخب بخش رسمی جشنواره بارسلونا است که برای دریافت جایزه «خورشید طلایی» جشنواره به رقابت با ۵۰ فیلم دیگر خواهد پرداخت.

این فیلم، داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند ... .

پیش از این اعلام شده بود که «آدم خانگی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین شخصیت‌پردازی جشنواره «کانتربری Canterbury» انگلیس و بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی «NEZ» هند شده است. این فیلم در جمع ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» هم قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه از جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» شد. «آدم خانگی» در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول «SICAF» و جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمده است.