"خون‌مردگی" در جشنواره فیلم فجر

امیراحمد انصاری کارگردان جوان دو اثر آماده اکران دارد و این روزها مشغول نگارش تازه‌ترین اثرش است.

او درباره فیلم جدید خود گفت: نسخه فیلم "خون‌مردگی" در حال کامل شدن است و این روزها مراحل موسیقی و صداگذاری را پشت سر می‌گذارد. فرزین قره‌گوزلو آهنگسازی و حسین ابوالصدق صداگذاری فیلم را انجام می‌دهند و احتمالاً تا یک ماه دیگر آماده می‌شود.

وی درباره زمان اکران این فیلم و حضورش در جشنواره سی و ششم بیان کرد: فرشاد گل‌سفیدی و علی گل‌بهاران تهیه‌کنندگان فیلم "خون‌مردگی" هستند که باید با آن‌ها در مورد اکران این فیلم صحبت کنیم اما فکر می‌کنم "خون‌مردگی" برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده شود.

انصاری همچنین خبر از نگارش یک فیلمنامه جدید داد و اظهار کرد: مشغول نوشتن یک فیلمنامه جدید به نام "زخم " هستم که قصه‌ای شبیه به قصه هابیل و قابیل دارد و تقابل دو برادر است که روی‌هم شمشیر می‌کشند.

این کارگردان که فیلم "هاری" را هم آماده اکران دارد، تاریخ قطعی شروع اکران این فیلم را این‌گونه اعلام کرد: فیلم "هاری " قرار است از 18 بهمن‌ماه سال جاری اکران عمومی شود و ما هم از زمان اکرانش راضی هستیم.

امیر احمد انصاری در پاسخ به سؤالی درباره حضور کارگردانان جوان در سینما و موفقیت‌های آن‌ها در این عرصه در داخل و خارج گفت: به نظرم کسی جای کسی را تنگ نمی‌کند و همه جای خودشان را دارند، اما این جبر زمانه است که نسل جدید می‌آید و جای نسل گذشته خود را می‌گیرد، همچنان که پیشکسوت‌های امروز سینمای ایران هم‌سال‌ها قبل جای کسانی دیگر را گرفتند و حرف‌های جدیدتری در سینما زدند.

وی افزود: پیشکسوت‌های ما جای خودشان را دارند و ما دست همه‌شان را می‌بوسیم. من خودم عاشق آقای ناصر تقوایی هستم و ایشان هر وقت بخواهند فیلم بسازند در رکابشان خواهم بود، اما بازهم می‌گویم که با جبر زمانه نمی‌شود کاری کرد و این اتفاقی است که سال‌ها بعد برای ما هم می‌افتد. دراین‌بین گلایه بیشتر از کسانی است که شاید خودشان را با سوژه‌ها و ساختارهای نسل جدید وفق ندادند.

انصاری درباره تعامل میان هنر و رسانه نیز گفت: هنر و رسانه از هم جدا نیستند و رسانه همیشه به هنر کمک کرده است. البته گاهی اوقات غیرحرفه‌ای بودن برخی از دوستان اهل رسانه باعث شده که بین رسانه و هنرمندان اختلاف به وجود بیاید که این اختلاف‌ها عادی است و حل می‌شود. ما باهم دوست هستیم و اگر اختلافی داریم باید حلش کنیم. به‌شخصه رابطه خوبی با فعالان حوزه رسانه دارم.

این کارگردان ادامه داد: به نظرم فضای مجازی جای رسانه‌ها و مطبوعات را نمی‌گیرد. فضای مجازی یک صفحه شخصی است که شما می‌توانید افکار شخصی‌تان را در آن بنویسید ولی رسانه محلی است که در آن گفت‌وگو شکل می‌گیرد و ماهیت متفاوتی دارد.

امیر احمد انصاری در پایان گفت: امیدوارم اکران و فروش فیلم‌های سینمایی در کشورمان خوب باشد و مردم هم از دیدن فیلم‌های من و کارگردان‌های دیگر لذت ببرند.