سرشناس‌ترین و موفق‌ترین خانواده های هالیوودی/عکس

همواره خانواده‌های بازیگران و اهالی هنر مورد توجه بوده‌اند. به خصوص اگر این هنرمندان در سینمای هالیوود مشغول باشند. در بسیاری از خانواده های هالیوودی، هنرمند بودن یک قانون است و همه اعضای یک خانواده یا از روی علاقه و یا اجبار در عرصه سینما و هنر فعالیت می‌کنند. در این بین برخی از این خانواده ها بیش از دیگران مورد توجه قرار می‌گیرند. در زیر برخی از سرشناس‌ترین و موفق‌ترین خانواده های هنرمند هالیوودی را مرور می‌کنیم.

1- خانواده کاپولا

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

به نظر می‌رسد خانواده موفق فرانسیس فورد کاپولا کارگردان برجسته ایتالیایی تبار هالیوود، مانند برجسته ترین اثرش «پدر خوانده» خانواده‌ای بزرگ و موفق است. پدر فرانسیس آهنگساز برجسته ای بود که برای آهنگسازی پدر خوانده اسکار دریافت کرد. مادر او نیز بازیگر بود و برادرش همانند پدرش آهنگساز برجسته ای بود. برادر زاده مشهورش نیکولاس کیج هم بازیگر مطرح جهان است که جوایز متعددی را دریافت کرده است. خانواده کاپولا هرآنچه لازم باشد را برای موفقیت به دست آورده اند.

2- خانواده فوندا

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

هنری جینز فوندا بازیگری که در 78 سالگی فوت کرد، برای خودش جانشینان بزرگی را باقی گذاشت. جین، بریجیت و پیتر فوندا توانستند در عرصه بازیگری به موفقیت های بسیاری برسند و نام خودشان را مستقل از نام پدر پر آوازه شان در تاریخ ثبت کنند. بسیاری جینز فوندا را یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینما می‌دانند. در بین فرزندان این بازیگر جین فوندا شناخته شده تر است.

3- خانواده هیوستون

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

جان هیوستون نویسنده و کارگردان سینمای کلاسیک، نگارش فیلمنامه بیشتر آثارش را خودش برعهده داشته است. هیوستون 154 بار نامزد جایزه اسکار شد که دوبار آن را به دست آورد. پدرش (والتر هیوستون )، دخترش (آنجلیکا هیوستون) هردو برای بازیگری به‌ترتیب در فیلم‌های گنج‌های سیرامادره و شرف خانواده پریتزی، برنده جایزهٔ اسکار شدند.

4- خانواده ردگریو

پیشینه هنر در این خانواده به اوایل 1800 و اجرای تئاتر می رسد. شاید معروف ترین آنها ونسا ردگریو است که در طول سال‌ها جایزه اسکار، تونی، گلدن گلوب و امی را کسب کرده است. دیگر ردگریوی معروف شامل پدر ونسا، مایکل، خواهران و برادران لین و کورین، و همچنین فرزندان بازیگر دیگرش جولی ریچاردسون و پسرش کارلو نرو، نویسنده و کارگردان سینماست. وجود این تعداد بازیگر و هنرمند در یک خانواده واقعا بی نظیر بوده است.

5- خانواده شین

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

هنگامی که مارتین شین تصمیم گرفت بازیگری را آغاز کند، پدرش با او مخالفت کرد تا حدی که برخی از شایعات می‌گویند، پدرش او را ندید تا زمانی که اولین فیلمش اکران شد. شاید به همین دلیل باشد که مارتین شین جلوی فرزندانش را برای بازیگری نگرفت و هر چهار فرزندش به همراه همسرش در عرصه سینما مشغول به کار هستند.

6- خانواده بریجز

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

جف بریجز بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم دل دیوانه (۲۰۰۹) و نامزد چهار دوره دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش دوم مرد است. او همچنین علاوه بر بازیگری، کار تهیه کنندگی، آهنگسازی و اجرای ترانه‌های چند فیلم را نیز بر عهده داشته است. پدرش لوید بریجز بازیگری را از تئاتر شروع کرد و کم کم به سینما و تلوزیون راه یافت.

7- خانواده داگلاس

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

هنگامی که در دهه 40 و 50 اریک اگلاس تبدیل به یک ستاره تمام عیار بازیگری شد، کسی گمان نمی‌برد که در آینده چهار فرزندش نیز وارد عرصه بازیگری شوند و یک بازیگر تمام عیار مثل مایکل داگلاس به وجود آید. مایکل داگلاس دو اسکار برای بازیگری و تهیه کنندگی دارد و در سال 200 با کاترین زتا جونز ازدواج کرد تا خانواده هنری‌اش تکمیل شود.

8- خانواده جولی

موفق‌ترین خانواده‌های هالیوودی

هنگامی که آنجلینا جولی با برد پیت ازدواج کرد، بسیاری فراموش کردند که این بازیگر سرشناس قبل از آن هم دارای خانواده ای هنرمند بوده است. پدرش جان وویت هنرپیشه آمریکایی است. او یک بار برنده و چهار بار نامزد جایزه اسکار و همچنین چهار بار برنده جایزه گلدن گلوب شده است. مادر آنجلینا نیز بازیگر و تهیه کننده بود و برادرش نیز بازیگری را تجربه کرده است.