«دزد رویاها» انیمیشن سینمایی و جذاب

روانبخش صادقی کارگردان انیمیشن سینمایی «دزد رویاها» درباره آخرین وضعیت این اثر گفت: ما از حدود ۵ ماه پیش شروع به ساخت تیزر این فیلم کردیم که فکر می کنم به زودی آماده می شود و اگر از این تیزر راضی باشیم کار تولید را ۲ ماه دیگر آغاز می کنیم. البته ما کارها را آهسته پیش می بریم چون از ابتدا در پی این بودیم که از تجربه های دوستانی که در این زمینه کار کرده بودند، استفاده کنیم تا متوجه شویم که ایرادهای ما کجا است و آنها را رفع کنیم البته در عین حال محسنات را نیز رصد کردیم زیرا با توجه به اینکه ما با ایتالیایی ها به طور مشترک در حال تولید «دزد رویاها» هستیم، باید آن را به گونه ای بسازیم که بتوانیم در خارج از ایران هم به نمایش دربیاوریم.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از پیش تولید این اثر انجام شده است و ما می دانیم که کانسپت های ما باید چگونه باشد به همین ترتیب در حال حاضر این فیلم در مراحل نهایی استوری بوردینگ است و همزمان بازنویسی فیلمنامه نیز دوباره انجام می شود. این را هم باید بگویم که اساس تولید این فیلم بر شیوه ۳ بعدی است ولی در خلال فیلم رویاهایی وجود دارد که این رویاها به صورت ۲ بعدی ساخته می شود. به طور کلی ما در پی این هستیم که بخش های ۳ بعدی «دزد رویاها» مخاطب محور باشد.

وی یادآور شد: در واقع ما به دنبال این نیستیم که کارهای آرتیسیتی عجیب و غریب انجام دهیم از همین رو این اثر مخاطب محور است و بچه های ایرانی مخاطبان اصلی آن هستند اما در عین حال در بُعد جهانی ساخته می شود به همین دلیل برای اکران این اثر در اروپا، چین و در صورت امکان در هند و ... تلاش می کنیم.

صادقی بیان کرد: ما در ساخت این اثر با وجود استفاده از از قصه های فولکلور ایرانی، نگاه جهانی هم داریم که در نهایت به یک ترکیب جدید از داستان فولکلور و قصه های جهانی رسیده ایم به همین علت «دزد رویاها» دارای کاراکتر خارجی نیز است.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: بحث تجاری «دزد رویاها» برای ما مهم است و امیدوارم با این فیلم راه برای تولید مشترک باز شود چون انیمیشن بدون تولید مشترک نمی تواند راه خود را باز کند و با توجه به اینکه ساخت انیمیشن هزینه های بالایی دارد باید مخاطب، اکران و درآمدزایی خارجی برای ادامه حیات خود داشته باشد.