قدردانی وزیر کشور از رسانه ملی

عبدالرضا رحمانی فضلی که برای بازدید از مرز مهران و روند بازگشت آخرین زائران اربعین به کشور به استان ایلام سفر کرده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الحمدلله با برنامه ریزی بسیار خوبی که امسال داشتیم و همکاری بسیار عالی همه دستگاه های اجرایی، توانستیم مراسم اربعین بسیار خوبی را برگزار کنیم .

وزیر کشور تصریح کرد: تلاش اعضای شورای محترم تامین، دستگاه های اجرایی، استانداران محترم، فرمانداران و بالاخص مردم در کنار اطلاع رسانی خوبی که صدا و‌سیما داشت، باعث شد امسال، تردد زائران با هیچ مشکلی رو به رو نباشد.

وی برنامه های صدا و سیما برای آگاه سازی زائران را پیش از آغاز راهپیمایی اربعین، در مرزهای کشور هنگام ورود و خروج زائران و حتی در عراق، بسیار موثر در این روند توصیف و از صدا و سیما به خاطر این حجم از تبلیغات روشنگرانه تشکر کرد.

رحمانی فضلی گفت: صدا و سیما هم برنامه های مناسبتی خوبی داشت و هم با اطلاع رسانی در باره قوانین خروج از کشور ،زائران را به خوبی از روند تردد قانونی آگاه کرد.

لازم به ذکر است که امسال علاوه بر صدها برنامه تولیدی و خبری که پیش از آغاز راهپیمایی اربعین در شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون پخش شد، بیش از 60 واحد سیار و SNG، بیش از 100 گزارشگر و برنامه‌ساز و 33 گروه مستندساز از مراکز استان‌ها به عراق اعزام شدند و رسانه ملی، مسیر نجف تا کربلا را پوشش کامل رسانه‌ای داد.

رادیو اربعین امسال تا عمق خاک عراق هم گسترش داشت و شبکه‌های عراقی نیز بیش از گذشته به پوشش این راهپیمایی اقدام کردند و بیش از 200 شبکه زیر مجموعه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی این حرکت عظیم را پوشش دادند.