قطعه مشترک خواننده شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت/عکس

محسن توسلی خواننده ارزشی و انقلابی کشورمان در گفت و گو با افکارنیوز با تاکید بر نظر مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت شیعه و سنی از ساخت قطعه ای موسیقی برای هفته وحدت خبر داد و اظهار داشت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری در میان مسلمانان ضرورت داد وحدت جهان اسلام است و به همین دلیل هنرمندان در این میان نقش مهمی را می توانند ایفا کنند .

 

خواننده ایرانی

وی افزود: بر اساس حرکت در مسیر فرمایشات امام خامنه ای مبنی بر ضرورت وحدت همه مذاهب جهان اسلام قطعه ای موسیقی به مناسبت هفته وحدت در دست ساخت است که برای اولین بار یک خواننده شیعه و یک خواننده سنی در کنار هم اجرا می کنند.

این خواننده ارزشی ادامه داد: مسلمانان امروز خدا، قبله و پیامبر یکسانی دارند و باید بر مبنای این سه اصل مشترکات میان شیعه و سنی تاکید شود، ما نیز احساس وظیفه کردیم در این راه قدمی برداریم.

وی افزود: این قطعه موسیقی با حمایت سفیر محترم ایران در سوریه ساخته می شود و برای اولین بار در هفته وحدت و در جمع اجلاس وحدت اسلامی رونمایی خواهد شد.

خواننده ایرانی

این خواننده انقلابی درباره جزئیات این قطعه اظهار داشت: شاعر بخش فارسی این قطعه قاسم صرافان و بخش عربی را مرتضی حیدری آل کثیر سروده است. آهنگسازی این قطعه بر عهده امید رهبران و خوانندگان این قطعه در بخش فارسی محسن توسلی و بخش عربی را   حامد سلیمان داوود از خوانندگان مشهور سوریه  اجرا کرده اند.

توسلی تصریح کرد: این قطعه موسیقی در کشور سوریه نیز پخش خواهد شد .