سریال‌های جدید در راه است/تصاویر

با توجه به پایان رسیدن ایام ماه محرم و صفر، تلویزیون خود را برای پخش سریال‌های جدید آماده می‌کند. سریال‌هایی که با توجه به پایان ایام عزاداری با حال و هوای شاد و مفرح مهمان خانه‌های مردم می‌شوند.

در این مطلب سریال‌های تلویزیون بعد از ایام عزاداری ماه محرم و صفر را معرفی می‌کنیم.

 

سریال انقلاب اسلامی در شبکه یک

شبکه یک سیما تصمیم دارد تا پس از سریال در حال پخش «روزهای بهتر» که تنها چند اپیزود آن برای پخش باقی مانده است به سراغ سریال «تاریکی شب، روشنایی روز» که در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی در دوران مدیریت محمد سرافراز تولید شده است برود. سریالی که با موضوع انقلاب اسلامی به تولید رسید و به نقش مردم در شکل گیری انقلاب توجه داشته است.

مجموعه تلویزیونی «تاریکی شب، روشنایی روز» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل وتهیه‌کنندگی مجید رضابالا که در لوکیشن خانه بهنام طریقت در یوسف آباد کلید خورده بود، در لوکیشن‌های بهشت زهرا و سکانس‌های خارجی و خیابانی تصویربرداری شد.

داستان این سریال در دو برهه زمانی امروز و گذشته اتفاق می افتد و  زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا  کند.

نسبت مقاطع داستان یکسان نیست.  بیش از ۷۰ درصد از قصه در زمان حال روایت می‌شود و ۳۰ درصد ماجرا در گذشته رخ می‌دهد.

 

سریال‌های جدید تلویزیون پس از ماه صفر + تصاویر

فرهاد قائمیان، فرخ نعمتی، مائده طهماسبی،  بهاران بنی احمدی، سید مهرداد ضیایی، مهرداد ضیایی، احسان امانی، امیرحسین مدرس، روزبه حصاری، سیدجلال فاطمی، سام کبودوند، بهرام ابراهیمی، پرویز پورحسینی، ناصر ممدوح و رضا امامی در این مجموعه بازی می کنند.

«تاریکی شب، روشنایی روز» قصه ای اجتماعی و تا حدی سیاسی دارد که در بخشی از کار به دهه ۵۰ پرداخته می‌شود و تنها در دوره‌ای به زندگی یک دانشجوی قبل از انقلاب می‌پردازد.

سریال «تاریکی شب، روشنایی روز» در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است که احتمالا از اوایل آذرماه به پخش می‌رسد.

 

حضور برادران محمودی در شبکه دو سیما

شبکه دو سیما هم  سریال «سایه‌بان» برادران محمودی را روانه آنتن می‌کند. سریالی که حاصل تلاش برادران محمودی است که فیلم سینمایی موفق «چند متر مکعب عشق» را به تولید و اکران رسانیده بودند. فیلمی که در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شد.

داستان سریال «سایه‌بان» به تهیه‌کنندگی برادران محمودی و با تکیه بر زندگی قشر کارگر، روابط و بیم‌ و امیدهای آنها طراحی شده است. در خلاصه داستان آمده: «سایه‌بان قصه زندگی امروز ما و شماست. دو رفیق که در منطقه‌ای کارگر نشین بزرگ شده‌اند، تا پای جان تلاش می‌کنند تا با امید چراغ خانه‌های شان را روشن نگه دارند. ایستاده‌اند در برابر سرنوشت سرکش. عشق و ایمان، خون می‌شود در رگ‌هایشان تا از پا نیفتند و دل‌خوش بمانند به رحمت خدا و فرداهای بهتر. اما زخمی در راه است. زخمی که سنگ محکی‌ست برای رفاقت دیرینه‌شان.«

امین تارخ، هستی مهدوی، محمدرضا غفاری، مجتبی پیرزاده، محمد ولی زادگان، رویا جاویدنیا، کاوه خداشناس، افسانه کمالی، حسام محمودی، خاطره حاتمی، سینا مهراد، افشین اخلاقی، زهرا بهروز منش، پریوش نظریه، رویا تیموریان، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند و کامران تفتی بازیگران این سریال هستند.

 

سریال‌های جدید تلویزیون پس از ماه صفر + تصاویر

عوامل این سریال عبارتند از نویسنده: سعید دولتخانی و جمشید محمودی، ناظر کیفی: سیدهادی موسوی، طرح قصه: جمشید محمودی و نوید محمودی، مدیر تصویربرداری: امیر موسوی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، تدوین: نیما جعفری جوزانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: شکیل مظفری، طراح چهره پردازی: محمد رضا قومی، طراح صحنه: امیرحسین باباییان، طراح لباس سیامک کاری نژاد، منشی صحنه: مرجان تاجیک، عکاس: فتاح ذی نوری، مدیر تولید: سامان شعشعه، مجری طرح: شیما قنبری، مشاور تهیه کننده: ارشاد محمودی، مدیر تدارکات: امیر جهانگیری.

با برنامه‌ریزی انجام شده سریال «سایه‌بان» قراراست که از روز  شنبه 4 آذر ماه ساعت 21:30 دقیقه از شبکه دو سیما روی آنتن برود.

 

سروش صحت به همراه «لیسانسه‌ها» در شبکه سه

حالا به شبکه سه سیما که همیشه جزء پربیننده‌های تلویزیون در پخش سریال‌ها است، می‌رسیم. شبکه‌ای که پخش سریال‌های موفق و چندگانه را در کارنامه خود دارد و معمولا به عنوان شبکه‌ای معرفی می‌شود که پخش مجموعه‌های تلویزیونی در ساعت پربازدید برای مخاطبان رسانه ملی  در  آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

سری اول سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت زمستان سال 95 پخش شد و با استقبال خود مخاطبین مواجه شد. همین امر باعث شد تا این سریال مانند «پایتخت» و «ستایش» هم به فصل بعدی خود برسد. بنابراین گروه سریال بعد از پایان فصل اول بلافاصله ساخت فصل دوم مجموعه را آغاز کردند.

صحت در این مجموعه طنز با زبان متفاوتی به نقد و بررسی معضلات اجتماعی به خصوص در احوالات جوانان پرداخته است و قرار است در فصل دوم قصه نیز با محوریت شخصیت ها و اتفاقات اطراف زندگی آنها پیگیری شود.

داستان این سریال این است که حبیب وضع مالی مناسبی دارد ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود در آستانه ازدواج است ولی مشکلات زیادی او را از آغاز زندگی مشترک دور می کند. مازیار فرزند خانواده‌ای پر تنش و گرفتار است و فکر مهاجرت در سر دارد، حبیب و مازیار و مسعود سه رفیق لیسانسه هستند که زندگی آنها با یکدیگر پیوند خورده و باعث بوجود آمدن داستان‌هایی برای آنها شده است.

 

لیسانسه ها

امیرحسین رستمی ، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، عزت الله مهرآوران، افشین سنگ چاپ، تبسم هاشمی، مریم سرمدی، پریسا مقتدی، فرخنده فرمانی زاده، فرید اخباری، مهدی ربیعی، نیلوفر هوشمند، مرتضی علی آبادی، هنرمند خردسال: عرفان برزین، با هنرمندی: بهنام تشکر، بیژن بنفشه خواه، مهران رجبی و نیلوفر شهیدی دیگر بازیگران «لیسانسه‌ها» هستند.

علاوه بر اسامی یاد شده، نیلوفر هوشمند در نقش نرگس، آیدا نامجو در نقش شادی، سوگل قلاتیان در نقش لاله و آتنه فقیه نصیری از جمله بازیگران جدید اضافه شده به فصل 2 سریال هستند و در کنار سایر بازیگران به ایفای نقش میپردازند.

قرار است که فصل دوم سریال «لیسانسه‌ها» از روز دوشنبه 29 آبان ماه 96 از شبکه سه سیما پخش شود.

حالا امیدواریم که تلویزیون در زمان دو ماهی که فرصت برای برنامه‌ریزی پخش سریال‌های جدید خود در رسانه ملی داشته است پخش این سریال‌ها هم با اما و اگرهای مختلفی مواجه نشود و در چند روز آینده شاهد روی آنتن رفتن سریال‌های جدید آن باشیم.