آغاز هفته فیلم اروپا در تبریز

هفته فیلم‌ اروپایی که به تازگی با مشارکت امور بین‌الملل این انجمن و شبکه مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران (EUNIC) به‌ریاست  الکساندر ریگِر و ‌نمایندگی توماس کلویبر، در تهران، موزه سینما برگزار شده بود، امروز در تبریز با نمایش ۴ فیلم آغاز می‌شود.

این رویداد هنری در تبریز با خوشامدگویی و ایراد سخنان شهردار تبریز، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز و نماینده (EUNIC)، عصر امروز، دوشنبه ۲۹آبان‌ماه، افتتاح خواهد شد و با اکران ۳ فیلم کوتاه و ۱ فیلم بلند از کشورهای اتریش، مجارستان و بلغارستان ادامه می‌یابد.

فیلم کوتاه «بار سنگین خاطره»، محصول اتریش، داستان موسیقی‌دان جوان و باانگیزه‌ای‌ست که برای یافتن یک برگه نت موسیقی به خانه یک موسیقی‌دان مسن‌تر فرستاده می‌شود؛ ولی در آن‌جا درگیر آرشیو ارزشمند، سیستم خراب لوله‌کشی خانه و زندگی پر از اختلال موسیقی‌دان مسن‌تر می‌شود.

فیلم کوتاه «آواز»، محصول مجارستان، درباره دختری به‌نام «سوفی» است که تلاش می‌کند خود را با مدرسه جدیدش وفق دهد. آواز خواندن در گروه کُر مدرسه تنها دغدغه اوست اما با معلم گروه کُر دچار چالش‌هایی می‌شود و ... .

فیلم کوتاه «چاق شدن به روش سالم»، محصول بلغارستان، داستانی تخیلی‌ست از هوس و اشتها که با کِششی نادر، پُر از ایده‌های بزرگ، قلب‌های بزرگ و البته انسان‌های بزرگ است.

فیلم بلند «قبل از شفق سحرگاهی»، محصول اتریش، داستان اشتفان تسوایگ، هنرمند بزرگ که علی‌رغم شهرت جهانی در تبعید است و به دلیل زوال اروپا در ناامیدی و یأس به‌سر می‌برد را روایت می‌کند.

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره شامل؛ یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، مجارستان، دانمارک، هلند و اتریش، با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از ۲۹ آبان‌ماه تا ۲ آذرماه از ساعت ۱۸ در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.