حضور چهره های سینما در تئاتر همچنان بحث برانگیز

فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در نمایش "سهرودی" را در تالار وحدت به پایان رسانده ام و این روزها کمی به استراحت مشغول هستم.

وی درباره بازتاب نمایش "سهرودی" در میان مردم افزود: سهروردی را مخاطبان بسیاری به نظاره نشستند و خوشبختانه با توجه به بازخوردها می توانم بگویم که مخاطب تئاتر از دیدن این اثر راضی از سالن نمایش بیرون می‌آمد. پرداختن به شخصیت اینگونه افراد تاریخی در تئاتر می‌تواند به شناخت بهتر و بیشتر مخاطبان با بزرگان ایرانی کمک شایانی کند.

بازیگر سریال "معمای شاه" درباره حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر تاکید کرد: از نظر من این هجمه ها علیه ورود بازیگران سینما به تئاتر به هیچ وجه درست نیست. به هیچ وجه ایرادی ندارد که چهره های سرشناس به عرصه تئاتر وارد شوند. مهم این است که نمایش خوبی روی صحنه برود و اتفاقاً با نگاه ارزشی وارد عرصه تئاتر می‌شوند و می‌خواهند قدم مثبتی را برای تئاتر بردارند.

وی در همین راستا ادامه داد: برخی می‌گویند که بازیگران سینما با نگاهی گیشه محور وارد تئاتر شده اند اما من می گویم تئاتر در نهایت به اندازه ظرفیت سالن خود مخاطب جذب می کند و از آن بیشتر نمی‌شود مخاطب جذب کرد. بنابر این من فکر می کنم نگاه گیشه محور به بازیگران سینما اشتباه است. در کشورهای دیگر هم می بینیم که چهره های سینمایی به وفور در آثار تئاتر بازی می کنند و این اتفاق به هیچ وجه بد نیست.

بازیگر فیلم "آشوب" درخصوص کم کاری خود در سینما متاسفانه طی این سالها پیشنهاد چندان مناسبی نداشتم. برخی کارها به من پیشنهاد شد و من صلاح دیدم در آنها بازی نکنم. بالاخره ما در جامعه دیده می شویم و باید برای هر کاری که بازی میکنیم به مردم پاسخگو باشیم.