بازیگر مطرح سینمای فرانسه در فیلمی فانتزی و هیجان‌انگیز

ژان رنو بازیگر فیلم‌هایی چون «لئون: حرفه‌ای»، «رونین»، «کد داوینچی» برای بازی در فیلمی با عنوان «۱۲۰۰ روح» اعلام موافقت کرد.

این فیلم یک تریلر فانتزی از کارگردان- تهیه کننده اهل زاراگوزا و سازنده فیلم‌ «نوواتوس» است.

پایلو آراگوس ۳۵ ساله کارگردان اسپانیایی متولد سال ۱۹۸۲ است و به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز شناخته می‌شود. او از جوانی کارش را با ساخت فیلم کوتاه شروع کرد و در فاصله ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ رییس انجمن فیلمسازان آراگونس بود. او در دانشگاه مادرید تحصیل کرده و ساخت چندین ویدیو کلیپ، بیش از ۲۰ فیلم کوتاه و چند سریال را در کارنامه دارد.

پل هادسون برای فروش جهانی این فیلم انتخاب شده و در عین حال تهیه کننده آن در کنار استودیو آنتروپی زاراگوزا است.

با وجود ریشه اسپانیایی رنو -زیرا والدین وی از کادیس در اندولس بودند- فیلم «۱۲۰۰ روح» اولین فیلم او در دنیای اسپانیایی زبان خواهد بود. این در حالی است که او بازیگر فیلم‌های غیرفرانسوی متعددی از جمله «نیکیتا»، «ماموریت غیرممکن» و «آخرین چهره» بوده است.

رنو که جایزه دستاورد اروپایی را از آکادمی فیلم اروپایی در سال ۲۰۰۰ دریافت کرده، در این فیلم در کنار اینگرید گارسیا جانسون بازیگر سوییسی بازی می‌کند. این بازیگر نامزدی جایزه بازیگر نوظهور آکادمی اسپانیایی را برای بازی در «جوان زیبا» دریافت کرده است. نیکلاس کورنادو بازیگر «نوواتوس» آراگوس هم در این فیلم بازی می‌کند.