جشنواره تجسمی فجر نیازمند حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی

در نخستین مرحله از دهمین جشنواره تجسمی فجر که از بیست و سوم مردادماه سال جاری آغاز و بیستم آذر به پایان می‌رسد، 1300 تن از هنرمندان داخل و خارج از کشور در رشته های نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، کاریکاتور، عکس، دیجیتال آرت، حجم ،چیدمان و... ثبت نام و آثار خود را به سایت دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

مجتبی آقایی دبیر بخش تجسمی جشنواره بین‌المللی فجر، عنوان کرد: سالیان سال است که هنر تجسمی در رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای ندارد و از طرفی یکی از مشکلات مطرح، عدم انسجام و یکپارچگی میان بخش های مختلف جشنواره تجسمی فجر است. اگر همه بخش‌ها به یک شیوه واحد و همراه با هم پیش بروند، تحولات مثبتی در حوزه تجسمی صورت می‌گیرد و همان‌گونه که انتخاب یک فیلم در جشنواره فجر سرنوشت اکران و اقتصاد آن را تضمین می‌کند، چرخه اقتصاد و درآمدزایی برگزیدگان هنرهای تجسمی هم تکان اساسی می‌خورد.

مجتبی آقایی ضمن اشاره به تقدیر دبیرخانه فجر از فعالان حوزه تجسمی اظهار داشت: هر سال در مراسم افتتاحیه از  فعالان، حامیان، خبرنگاران و رسانه های تجسمی توسط دبیرخانه جشنواره فجر تقدیر می‌شود، تا بدانند زحمات آنان بر متولیان و مسئولان هنرهای تجسمی پوشیده نیست و با اینکه وظیفه ای در این رابطه ندارند؛ اما فعالیت های مستمرشان منجر به افزایش کمی و کیفی برنامه های هنری می‌شود. 

دبیر تجسمی جشنواره فجر در خصوص اهداف جشنواره‌ها گفت: هدف اصلی جشنواره‌ها معرفی هنر و هنرمند است. اما تلاش جشنواره فجر این است که خدمتی بزرگ به هنرمندان تجسمی ارائه و مسیر پیشرفت و فعالیت آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است؛ نتیجه انتخاب اولیه آثار جشنواره تجسمی فجر، ٢٢ لغایت ٣٠ آذر ماه اعلام و آثار منتخب از سوم بهمن تا 4 اسفند ماه در مرکز فرهنگی هنری صبا، موزه هنرهای معاصر و فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته خواهند شد.