شاهرخ استخری: با دیدن «فهرست مقدس» افتخار کردم

شاهرخ استخری بازیگر سینما و تلویزیون در مورد اهمیت تولید انیمیشن در کشور  گفت: یکی از کارهایی که نوجوان‌ها را با سینما آشتی می‌دهد، تولید انیمیشن‌هایی با کیفیت و مناسب رده سنی آنها است. البته این محقق نمی شود مگر  از بخش‌های فرهنگی حمایت شود که به صورت جدی وارد حوزه کار کودک و نوجوان شدند. واضح است که انیمیشن‌ها جزو پرفروش‌ترین محصولات سینمایی دنیا هستند و تقویت انیمیشن در کشور می‌تواند، چرخه اقتصادی قوی برای سینمای ایران ایجاد کند. 

وی با اشاره به کیفیت تصاویر انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» گفت: زمانی که بروشور تبلیغاتی فهرست مقدس و جوایز دریافت شده از آمریکا را دیدم تعجب کردم چون آمریکا مهد انیمیشن دنیاست. اما بعد از دیدن فیلم واقعا بعنوان یک ایرانی افتخار کردم. 

بازیگر فیلم‌های  «پس کوچه‌های شمرون» و «چک» گفت: با دیدن صحنه های «فهرست مقدس»  کاملا مشهود است که جوان‌های با استعدادی، همدلانه برای این کار زحمت کشیدند و  این همدلی در کل صحنه های این اثر دیده می شود.

استخری در ادامه توضیح داد: همه جای دنیا مرسوم است، وقتی که یک اثر هنری بین مردم، با استقبال مواجه می‌شود، محصولات جانبی کنار آن هم عرضه می‌شود. اینکه تلاش می‌کنند در کنار نمایش انیمیشن «فهرست مقدس» محصولات جانبی همچون بازی‌ و لوازم‌التحریرهایی با نمادهای این انیمیشن ارائه شود، خیلی اتفاق خوبی است و امیدوارم برای سایر محصولات فرهنگی حوزه کودک هم چنین برنامه ریزی هایی بشود.