فیلم "من عصبانی نیستم" چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی ، با بیان اینکه فیلم‌های بدون مجوز اکران باید در مرحله بررسی مجدد تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهند، گفت: تنها زمانی که سازنده اشتباه خود را در ساخت فیلم پذیرفته و آن را براساس مجوز لازم اصلاح می‌کند، می‌توان به اکران فیلم خود بیاندیشد.

وی با اشاره به اینکه فیلم من عصبانی نیستم متأسفانه چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده است، تصریح کرد: این فیلم براساس بررسی‌های مکرر نتوانسته مجوز لازم را دریافت کند.

پژمان‌فر تاکید کرد: امروز در یک فضای رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن اعلام وزیر ارشاد برای اکران این فیلم که البته جای بررسی دارد، تنها در صورتی که حقیقتا تغییرات و اصلاحات  اساسی در فیلم صورت گرفته باشد می‌تواند اکران شود و در غیر این صورت در دستور کار قرار دادن آن برای بررسی مجدد اکران خلاف است.

نماینده مردم مشهد و کلات در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر فیلم من عصبانی نیستم با همین شرایط بخواهد اکران شود، آیا کمیسیون فرهنگی اقدامی خواهد کرد، اظهار کرد: ما دستگاه اجرایی نبوده و نمی‌توانیم در این موضوع دخالت کنیم، اما اگر این فیلم با همان شرایط قبل و بدون تغییرات اکران شود، شورای بررسی فیلم خود را زیر سوال برده است.

پ‍‍‍‍‍‍‍‍ژمان‌فر با تاکید براینکه نمی‌توانند فیلمی را بدون تغییر اکران کنند، افزود: در صورت اکران فیلم من عصبانی نیستم یا باید بگویند کارشناسان‌شان در گذشته درباره این فیلم اشتباه کرده‌اند که مجوز اکران ندادند یا آن که بگویند کارشناسی امروزشان برای ارائه مجوز اکران سیاسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا تاکنون رایزنی با وزیر فرهنگ و ارشاد در این مورد داشته‌اید، گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دستگاه‌های اجرایی وظایفشان را در این مورد انجام دهند اما گفت‌وگو‌هایی در عالم رفاقت و دوستی داشته‌ایم، اگر دستگاهی بخواهد خلاف قوانین رفتار کند ما به حکم نظارتی خود به این موضوع ورود می‌کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات اظهار کرد: مجوز ساخت بر اساس پیشنهاد سازمان و تقاضای عوامل فیلم داده می‌شود، معمولا  انحرافاتی در زمان ساخت فیلم رخ می‌دهد و گاهی قصه گم شده و تغییر پیدا می‌کند. ما فیلم‌هایی را داریم که سازنده در زمان مراجعه برای دریافت پروانه ساخت، مکنونات قلبی خود را اعلام نمی‌کند.

پ‍‍ژمان‌فر بیان کرد: شورای اکران فیلم نباید به فیلم‌هایی که چارچوب‌های نظام را قبول ندارند و  کل قصه را تغییر داده‌اند، مجوز اکران دهد.