اکثر فیلم‌های پرفروش به شعور مخاطب توهین می‌کنند

صادق صادق دقیقی کارگردان سینما، در خصوص مخاطب شناسی فیلمسازان طی چند سال اخیر و اهمیت آن در جامعه امروز، گفت: با مشاهده فیلم‌های پرفروشی که در بازار است، می‌توان فهمید اکثر دست‌اندرکاران تولید آنها بیشتر به فکر درآمدزایی هستند تا شعور مخاطب. آنها به شعور مخاطب توهین می‌کنند تا جیب خود را پر کنند. مخاطب هم با توجه به شرایط روحی و اقتصادی که دارد، به اجبار سمت دیدن این نمونه آثار کمدی می‌رود.

وی افزود: البته ساخت فیلم‌های کمدی و اجتماعی و درآمدزایی اصلا اتفاق بدی نیست؛ در صورتی که دو مقوله هنری و یا جشنواره‌ای بودن و احترام به شعور و شأن مخاطب در ساخت آنها رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر دقت کنید فیلم های علمی و تخیلی در کشورهای خارجی مورد استقبال خوب قرار می‌گیرند و فروش بالایی هم دارند؛ اما متاسفانه در کشور ما ذائقه مخاطب را به سمت ژانر و موضوعات خاص سوق داده‌اند و انگار قرار نیست، جهان شمول شود و دیگر ژانرها را تجربه کند.

این کارگردان اضافه کرد: نمی دانم مقصر اصلی این تغییر ذائقه یک سویه کیست و چرا باید از فیلم هایی که در تهران تولید می شود، استقبال صورت گیرد؛ فقط می توانم بگویم اتفاق خوبی نیست و آسیب شناسی آن به کارشناسی توسط افراد دلسوز سینما نیاز دارد نه اینکه از سوی من نوعی که دلم برای سینما نمی سوزد، اتفاق بیفتد.