سیاست‌های تلویزیون با شبکه نمایش خانگی قابل‌ قیاس نیست

سعید سعدی تهیه‌کننده سریال "بچه مهندس" درباره روند تولید این مجموعه گفت: در حال حاضر حدود 17 درصد از کار فیلمبرداری شده است و تاکنون اندیشه فولادوند، نفیسه روشن، سلمان فرخنده، عباس جمشیدی که جزو بازیگران جدید ما هستند در مقابل دوربین قرار گرفته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 وی ادامه داد: پخش این سریال در سال آینده خواهد بود که در چهار فاز ضبط خواهد شد و گروه در حال حاضر مشغول ضبط فاز دوم این سریال است که به‌تازگی آغازشده است.

سعدی در ادامه درباره حضور بازیگران جدید بیان کرد: بر اساس قصه‌ها که تکمیل می‌شود بازیگران جدید نیز به گروه اضافه خواهند شد، چرا که کار تاریخی است و از سال 65 تا به امروز را به نمایش خواهد گذاشت. بازیگر اصلی در فاز 1 و 2 دو کودک خردسال هستند و فاز سوم به دوران نوجوانی آن‌ها می‌پردازد و در فاز چهارم نیز هنوز انتخاب بازیگر انجام‌نشده است و به دوره جوانی آن‌ها خواهد پرداخت.

تهیه‌کننده "گشت ویژه" در پاسخ به این سؤال که آیا تلویزیون می‌تواند با تولیدات جدید خود مخاطب ازدست‌رفته را بازگرداند، عنوان کرد: باید سعی شود سریال‌ها به کیفیت لازم برسد تا مخاطب را جذب کند. قصه هرچه جذاب‌تر باشد، می‌توان این امید را داشت که مخاطب به تلویزیون بازگردد. باید تأمل بیشتری شود و به لحاظ محتوا هم مخاطب را بتوان جذب کرد و در مرحله اجرا هم‌گروهی حضورداشته باشد که بتواند فیلم‌نامه را به نحو احسن تبدیل به فیلم کند.

سعدی در ادامه با اشاره به این‌که تلویزیون با دو معضل بودجه و خط قرمزهای بسیار مواجه است و همین عامل نیز موجب شده تا سریال‌های شبکه نمایش خانگی در جذب مخاطب موفق‌تر عمل کنند، تصریح کرد: تلویزیون سیاست‌هایی دارد که با نمایش خانگی قابل‌مقایسه نیست. نمایش خانگی خط قرمزهایش کمتر است و ازنظر منابع مالی دست عوامل بازتر است، ولی در تلویزیون خیلی این امکان وجود ندارد و باید دید تلویزیون تا چه اندازه می‌تواند رقابت داشته باشد. معضل اصلی شبکه نمایش خانگی در کنار تلویزیون این است که رسانه خانگی از دو پارامتر برخوردار است که تلویزیون آن را ندارد. نبود خط قرمزها و بودجه که خود مزیتی است برای کیفیت بالای کارهایی که انجام می‌شود.

برزو ارجمند، نفیسه روشن، عباس جمشیدی، مریم خدا رحمی، حمید شریف‌زاده، ساناز سعیدی، بهناز جعفری، سوگل طهماسبی، هاله گرجی و افشین نخعی جدیدترین بازیگرانی هستند که به پروژه پیوسته‌اند. پیش‌ازاین نیز ساناز سعیدی و بهناز جعفری حضورشان در "بچه مهندس" قطعی شده بود. این سریال به قلم سجاد ابوالحسنی و کارگردانی علی غفاری در تاریخ معاصر روایت می‌شود وزندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رهاشده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و ... این سریال بیشتر مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان است.