با خرید نقش در یک فیلم، معروف و صاحب گوشی و ماشین شوید

عبدالرضا اکبری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت های خود در عرصه هنر گفت: پیشنهاداتی برای بازی ندارم و دلایل آن کمی تولیدات، نبود سرمایه و همچنین خط خوردن بازیگران پیشکسوت از عرصه بازیگری است.

وی افزود: متاسفانه در این روزها برخی از هنرمندان در دورهمی هایشان نقش ها را بین خود تقسیم می کنند، برخی بازیگران به دلیل نگرفتن یا کم گرفتن پول، سفارش و نور چشمی بودن به شکل مداوم در همه آثار بازی می کنند و مدیریتی درباره چرایی این وضعیت وجود ندارد.

این بازیگر درباره وضعیت پیشکسوتان اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان توانا که سابقه های درخشان در بازیگری دارند خانه نشین شده اند ، چشم انتظار پیشنهاد نقش و فیلمنامه هستند و کسی سراغ آن ها را نمی گیرد.

اکبری با اشاره به تبادل پول برای دریافت نقش ها توضیح داد: فیلمسازان سراغ بازیگرانی می روند که کمتر پول دریافت کنند، در این میان کسانی هم برای بازی کردن پول می دهند و تهیه کننده ترجیح می دهد که پول دریافت کند و این یکی از گرفتاری هاست که گریبان بازیگری را گرفته و این عرصه را به سمت بی عدالتی برده است. از طریق پول و ارتباطات کسانی در آثار بازی می کنند که هیچ قابلیتی از جهت استعداد، بازی، بیان و چهره برای ایفای نقش ندارند.

وی به مهمانی های شبانه در میان هنرمندان پرداخت و افزود: اکثریت نقش ها میان کسانی که با هم رابطه دارند و در قالب مهمانی های شبانه تقسیم می شوند. بازیگران با حضور در مهمانی های شبانه در شکل گیری این وضعیت دخیل هستند و آمادگی خود را برای گرفتن نقش اعلام می کنند در نتیجه همواره در جلوی چشم مخاطبان حضور دارند.

بازیگر "مزد ترس" در ادامه تاکید کرد: این نوع مهمانی ها و تقسیم نقش ها برای ورود به بازیگری عاقبت خوبی ندارد، هیچ گاه این بازیگران نمی توانند نشان دهند افراد مستعدی برای پیشرفت هستند بلکه فقط حق و حقوق دیگران را پایمال می کنند و به خاطر یک منفعت لحظه ای و جزئی نقش ها را از دیگر بازیگران به سرقت می برند.

اکبری اظهار کرد: این افراد از همان زمانی که نقش دریافت می کنند یا اثری را در حال پخش روی آنتن دارند به واسطه عنوان خود و نقش هایی که دارند وارد مذاکره با مغازه ها، شرکت ها و سازمان ها می شوند و زمین، خانه، ماشین و گوشی به دست می آورند. این قصه هر روز ادامه دارد و کسی هم نیست که با این سوء استفاده از نام هنرپیشه و هنرمندانی که شرافتمندانه زندگی می کنند مقابله کند.

وی درباره سوءاستفاده کارگاه های آموزش بازیگری که این روزها تعداد آن ها بسیار زیاد شده است توضیح داد: هیچ تضمینی برای ورود علاقمندان به عرصه بازیگری از طریق کارگاه های بازیگری که برای هنرجویان کیسه دوخته اند وجود ندارد به ویژه وقتی نقش ها برای افراد به خصوصی است و در مهمانی های شبانه تقسیم می شود. این افراد نیز باید به این صف اضافه شوند، در ته صف بایستند تا روزی که آشنایی پیدا کنند، پولی داشته باشند که روی خود سرمایه گزاری کنند یا شانس و اقبال به آن ها رو کند تا به واسطه استعداد و آموخته هایشان دعوت به کار شوند که چون کسی دلش برای هنر، سینما، تلویزیون و تئاتر نسوخته است بسیار کم پیش می آید. تنها خاصیت این گارگاه ها آموزش الفبای بازیگری است تا هنرجویان از افرادی که در مهمانی های شبانه تنها به واسطه قیافه، سفارش و بردن حتی یک تئاتر روی صحنه بدون دانستن مفهوم بازیگری نقش دریافت می کنند متفاوت باشند.

این بازیگر خاطر نشان کرد: وضعیت موجود در عرصه بازیگری مایه تاسف است و به سختی می توان جلوی آن را گرفت. باید در اصلاح این وضعیت قانون و سختگیری هایی اعمال شود تا هر کسی جلوی دوربین و در قالب نقش قرار نگیرد.