مخاطب 80 درصدی، نشانه تاثیرگذاری صداوسیماست

عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری فن‌آوری رسانه، نهضت تولید محتوا در فضای مجازی را در صدر برنامه‌های در حال اجرای رسانه ملی دانست و گفت: در آینده شاهد پیشرفت بیشتر در فضای مجازی خواهیم بود و این نظریه را به اثبات می‌رسانیم که برودکست‌ها باید بمانند و با حداکثر استفاده از فضای مجازی، خود را بیش‌تر در معرض دید مخاطب قرار دهند.

وی بر حمایت از خودکفایی در صنعت رسانه و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید و تصریح کرد: در حال حاضر صداوسیما ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز خود را به همین شرکت های داخلی سفارش می دهد و حمایت از این شرکت ها را وظیفه خود می داند.

وی جذب و تربیت نیروی متخصص، متعهد و انقلابی را از دیگر برنامه‌های مهم رسانه ملی خواند و با بیان اینکه حوزه فنی باید درهم‌تنیدگی‌اش را با حوزه محتوا بیشتر کند، گفت: برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌های پیش‌بینی نشده، ساماندهی مراکز داده، آرشیو دیجیتال و یکپارچه‌سازی آن در سازمان از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

علی عسکری به مخاطب بیش از ۸۰ درصدی تلویزیون و بیش از ۳۳ درصدی رادیو اشاره و عنوان کرد: در فضایی که رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ها بزرگ‌ترین تهاجم فرهنگی تاریخ را به سمت ملت ایران دارند، چنین مخاطبی نشانه اثرگذاری سازمان صداوسیماست. سازمان صداوسیما حدود ۶۶ شبکه تلویزیونی و ۹۰ شبکه رادیویی دارد و یکی از بزرگترین سازمان‌های برودکست دنیاست.

وی اضافه کرد: رسانه ملی یکی از پاکیزه‌ترین، قدرتمندترین و اثرگذارترین رسانه‌هاست و باید همچنان به سمت پیشرفت حرکت کند چرا که هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه رسانه ملی همواره در کنار ملت ایران از زمان انقلاب، جنگ و پس از جنگ حضور داشته‌است، گفت: صداوسیما همواره با مردم خندیده و گریسته است و این پیوند همیشگی است و تقویت خواهد شد. نظام سلطه بعد از شکست در این جنگ با هجوم به فرهنگ این ملت، جنگی بزرگ را در عرصه نرم آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد و از آنجا که رسانه ملی دارای قدرت فراوانی در حفظ فرهنگ و هویت ملت ایران بوده است، آن‌ها همیشه تلاش کرده‌اند که این رسانه، میدان‌دار صحنه فرهنگ کشور نباشد.

رییس سازمان صداوسیما به پیشرفت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌کننده با صداوسیما در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این شرکت‌های دانش‌بنیان در تراز جهانی کار می‌کنند و همپای آن‌ها در سراسر دنیا، به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسند و این نشانه توانمندی جوانان این مملکت است.

علی‌عسکری پیش از حضور در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه از نمایشگاه خودکفایی رسانه بازدید و از چهار طرح دانش‎بنیان از مجموعه دستاوردهای بومی‌سازی بخش فنی صنعت رسانه کشور، رونمایی کرد.

فرستنده دیجیتال تلویزیونی با توان ۶ کیلووات برای بهره‎برداری از ایستگاه پرقدرت تلویزیونی برج میلاد به سفارش اداره کل فرستنده‎های تلویزیونی و رادیویی اف.ام، طراحی و ساخت آنتن پارابولیک ۸GHZ High Performance محصول شرکت آنتن‌کار با کاربری ارتباط لینک‌های مایکرویو به سفارش اداره کل ارتباطات زمینی، تقویت‌کننده SSPB KU-Band با توان ۲۵۰ وات با کاربری استفاده در ارسال ماهواره محصول شرکت تکتا به سفارش اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی، سامانه تلویزیون اجتماعی محصول شرکت فنا موج افرند البرز با کاربری در رژی پخش، استودیوهای برنامه به سفارش اداره کل رسانه های نوین از جمله این محصولات بوده است.

سازمان صداوسیما که از سال۱۳۷۵، تولید ملی و خودکفایی در محصولات راهبردی فنی مربوط به خود را به‌ عنوان هدف تعریف کرده است امسال نیز در چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه به‌منظور معرفی تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، نمایشگاه دستاوردهای بومی‌سازی و خودکفایی فنی صنعت رسانه را برگزار کرد.

هدف اصلی این نمایشگاه، معرفی دستاوردهای بومی‌سازی بخش فنی صنعت رسانه کشور و معرفی توانمندی‌های متخصصان ایرانی در بومی‌سازی دانش فنی و مهندسی و ساخت قطعات و تجهیزات این صنعت بود.