اکران فیلم خارجی به فروش فیلم های داخلی هم کمک می کند

امیرحسین علم الهدی، دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در خصوص اکران فیلم های خارجی بر پرده سینماها گفت: اگر سینما به فکر توسعه است، فیلم های خارجی باید اکران شوند. من هیچ کشوری را سراغ ندارم که فقط بخواهد به تولیدات خودش متکی باشد و توسعه پیدا کند.

وی در خصوص اینکه اکران فیلم های خارجی  به فروش فیلم های داخلی لطمه خواهند زد، گفت: این تحلیل اشتباهی است و تجربه نشان داده که مردم ما فیلم های ایرانی را دوست دارند و با ورود فیلم های خارجی در سالن های سینما مردم بیشتری به سینما می آیند و به دلیل حضور بیشتر مردم در سینماها، فروش فیلم ایرانی نیز بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص اکران فیلم های خارجی در گروه هنر و تجربه گفت: ما الان فیلم خارجی «کوه» را اکران کردیم و قطعا در آینده نیز اکران خواهد داشت.

علم الهدی در پایان صحبت هایش در خصوص فیلم خانه مدری کیانوش عیاری گفت: ما برای اکران فیلم خانه پدری در گروه هنر و تجربه ابتدا باید رضایت خود آقای عیاری را جلب کنیم.

گفتنی است خانه پدری یکی از ساخته های سینمایی کیانوش عیاری به شمار می رود که توقیف شده بود و اکنون با رعایت شرط سنی اجازه اکران در گروه هنر و تجربه را دارد؛ اما پیش از این عیاری مخالفت خود را با اکران این اثر در گروه سینمایی هنر و تجربه اعلام کرده بود.