پاسخ دبیر جشنواره فیلم فجر به چند سوال

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره سی وششم فجر  درمورد شایعات منتشر شده درخصوص دیدن آثار توسط هیات سه نفره قبل از هیات انتخاب هفت نفره سی و ششمین جشنواره فجر تصریح کرد: این خبر نیز شایعه ای بیش نیست و تمامی آثار راه یافته به سی و شمین جشنواره فیلم فجر توسط هیات انتخاب 7 نفره «محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی» که اعضای هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند، دیده و انتخاب خواهند شد.

داروغه زاده در پایان خاطرنشان کرد: پردیس ملت همچون گذشته که اعلام کرده بودیم میزبان اهالی رسانه و فیلمسازان خواهد بود و امسال همگان فضایی حرفه ای را شاهد خواهند بود.

وی همچنین درخصوص انتخاب نشدن فیلم سینمایی«نفس» در اسکار گفت: فیلم «نفس» یکی از آثار خوب جشنواره سی و پنجم فجر بود که متاسفانه در بخش رقابتی جایزه اسکار انتخاب نشد؛ اما این را باید بدانیم که قرار نیست هر سال در این رقابت حضور داشته باشیم. این اثر با توجه به قابلیت هایی که در زمینه ایرانی بودن، شرکت در جشنواره های خارجی و همچنین دارا بودن پخش کننده خارجی داشت، انتخاب شد اما موفق به گذر از بخش رقابتی نشد که امیدواریم در سال های آینده در اسکار حضور داشته باشیم.