به گزارش فارس، صبح امروز نشست خبری چهار اسیر فلسطینی آزاد شده از چنگال اشغالگران فلسطین و قدس در محل اتحادیه امت واحده برگزار شد. در این نشست ابتدا، سلیم غفوری دبیر اتحادیه امت واحده در سخنانی با اشاره به آزاد شدن هزار اسیر فلسطینی در پرونده تبادل با گلعاد شالیط اسیر اسرائیلی و آزاد شدن تعدادی از آنان در روز آینده گفت: ما در تهران ۴ روز میزبان چهار تن از این اسرا هستیم و برنامههای مردمی در تجلیل از آنان برگزار خواهد شد.

* حضور چهار روزه اسرای فلسطینی در تهران، قم، قزوین و زاهدان

وی با اشاره به برنامه‌های چهار روزه حضور آنان در ایران افزود: برنامه امروز آنها دیدار با آقایان قالیباف و لاریجانی است و فردا صبح به قم خواهند رفت و بعد از ظهر با آقای جوادی‌آملی دیدار خواهند داشت؛ عصر فردا نیز در مدرسه معصومیه قم از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.
غفوری ادامه داد: دوشنبه این افراد دو گروه خواهند شد و گروهی به قزوین خواهند رفت و با حضور دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از آنها تجلیل خواهد شد و عده‌ای به زاهدان خواهند رفت و با حضور علمای سنی و شیعه برنامه‌ای در تجلیل از آنها در این شهر برگزار می‌شود و نهایتا سه‌شنبه ساعت ۱۴ و با یاد چهار دیپلمات اسیر در بند رژیم صهیونیستی، مراسمی در دانشگاه تهران برای آنها برگزار خواهد شد.

*ابوسبح: فلسطین، اسرائیلی‌ها را مجبور کرد ۵ اصل خود را زیر پا بگذارند

پس از وی، عطاالله ابوسبح، وزیر اسرای فلسطینی در دولت منتخب حماس، در سخنانی با اشاره به آزادی ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی در نخستین لیست آزادشدگان فلسطینی در عملیات آزادی اسرای موسوم به «وفاء الاحرار» گفت: پیش از این لسیت نیز ما ۲۷ زن فلسطینی را به خاطر تنها ۲ دقیقه فیلم از زنده بودن شالیط آزاد کرده بودیم.
وی با اشاره به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اصول ثابت خود در جریان این تبادل اسرا گفت: فلسطین، اسرائیلی‌ها را مجبور کرد ۵ اصل خود را زیر پا بگذارند؛ اول آنکه آنها مجبور شدند اسیران حبس‌ابدی را که بعضا به چند حبس ابد محکوم شده بودند و هر حبس ابد ۹۹ سال است را آزاد کنند.

ابوسبح افزود: برخی اسرای آزاد شده به هزار تا دو هزار سال زندان محکوم شده بودند و برغوثی که یکی از اسیران فلسطینی است به ۳ هزار و ۸۰۰ سال زندان محکوم شده بود و از دوستان من که اینجا هستند آقای فواد الرازم به ۳۱۰ سال، مجدی حمادی به ۶۰۰ سال و دوست دیگرم به ۲۰۰ سال زندان محکوم شده بودند.
وی با اشاره به آزاد شدن زنی با ۱۶۰۰ سال محکومیت، تاکید کرد: نکته دومی که آنها در برابر آن تسلیم شدند این بود که می‌گفتند زندانیان اراضی ۴۸ شهروندان اسرائیلی‌اند و هر کاری که بخواهیم با آنها می‌کنیم ولی رژیم صهیونیستی مجبور شد این امر را زیر پا بگذارد.

وزیر اسرای فلسطین در دولت هنیه نکته سوم را تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در آزادسازی دیگر اسرای عرب دانست و افزود: در این جریان اسرای اردنی و سوری آزاد شدند.

وی نکته چهارم را مجبورکردن اسرائیل بر آزادسازی اسرای بیت‌المقدسی عنوان کرد و با بیان نکته پنجم ادامه داد: اسرائیلی‌ها مجبور شدند در این تبادل اسرا همه اسرای زن را آزاد کنند و آنها به عنوان مقاوم و نه به عنوان دزد یا قاچاقچی آزاد شدند.

* ابوسبح: شاباک، موساد، سی‌آی‌ای و حتی برخی سرویس‌های اطلاعاتی عربی در یافتن شالیط ناکام ماندند

عطا اله ابوسبح همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به ۵ سال مذاکره برای تبادل شالیط با اسرای فلسطینی گفت: آنها در طول این ۵ سال تلاش کردند در غزه‌ای که تنها ۳۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، شالیط را پیدا کنند و شاباک، موساد، سی‌آی‌ای و حتی برخی سرویس‌های اطلاعاتی عربی و حتی حسنی مبارک در این امر ناکام ماندند.

وی با اشاره به جنگ ۲۲ روزه و عدم تحقق اهداف اسرائیلی‌ها افزود: ما در این ۵ سال ۳ نخست وزیر اسرائیلی، ایهود اولمرت، زیپی لیونی و نتانیاهو را شکست دادیم و آنها نتوانستند به شالیط برسند.

ابوسبح همچنین با اشاره به باقیماندن ۵ هزار اسیر دیگر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: ما گفته‌ایم ۵ شالیط دیگر را دستگیر خواهیم کرد و در غزه، اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت و اسماعیل هنیه به تاسی از طرح امام خمینی(ره) از همه خواسته است سپاه قدس را تشکیل دهند و مطمئنیم با انقلاب‌های اخیر و با بهار عربی، اسرائیل رو به زوال می‌رود.

* فواد الرازم: مسجد الاقصی و خانه‌های بیت‌المقدسی‌ها فریاد کمک برآورده‌اند

در ادامه این نشست خبری فواد الرازم زندانی بیت‌المقدسی آزاد شده فلسطینی با اشاره به محکومیت به سه حبس ابد در زندان صهیونیستی با بیان اینکه ۳۱ سال از این حبس‌ها را طی کردم، گفت: درست است که هزار زندانی آزاد شدند اما همچنان ۵ هزار اسیر در زندان‌های اسرائیلی زیر دست زندانبانان اشغالگر شکنجه و اذیت و آزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه شالیط در هنگام اسارت به دست نیروهای حماس در حال بمباران غزه بود، افزود: وقتی او اسیر شد همه دنیا برای آزادی او بپاخاست اما برای آزادی اسرای فلسطینی چنین اتفاقی نمی‌افتد و من از این نفاق موجود درباره اسرا متاسفم.
الرازم با اشاره به ده‌ها نوع شکنجه جسمی و روحی اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، گفت: من به عنوان یک بیت‌المقدسی نکته‌ای را باید بگویم و آن اینکه صهیونیست‌ها به دنبال اخراج همه فلسطینی‌ها از بیت‌المقدس هستند و یکی از کارهایشان این بود که اسیرانی چون من را به غزه و یا کرانه و خارج تبعید کردند.
وی افزود: همچنین هر روز بیت‌المقدسی‌ها را از خانه و کاشانه‌شان اخراج و شناسنامه بیت‌المقدسی آنان را باطل می‌کنند و حتی نمایندگان فلسطینی از بیت‌المقدس را حذف هویت می‌کنند ولی باید برای آزادسازی قدس و پاک‌کردن آن از لوثاشغالگران از مقاومت مردم بیت‌المقدس حمایت کرد.

این آزاده فلسطینی با اشاره به نقشه‌های شوم اسرائیل برای مسجد الاقصی تاکید کرد: مسجد الاقصی و خانه‌های بیت‌المقدسی‌ها فریاد کمک برآورده‌اند و من برای قدس به زندان افتادم، برای قدس آزاد شدم و برای آزادسازی قدس و فلسطین از بحر تا نهر تلاش خواهم کرد چراکه زوال اسرائیل یک وعده الهی است.

* فواد الرازم: بوی خوش تغییر در جهان عرب منجر به پیروزی مسئله فلسطین و قدس می‌شود

وی افزود: از بوی خوش تغییر در جهان عرب امیدواریم منجر به پیروزی مساله فلسطین و قدس شود و این نکته بسیار مهم است که امام خمینی(ره) بود که به عنوان نخستین فرد روزی را برای قدس تعیین کرد و این نشان از اعتنای بالای ملت و رهبران ایران به مساله قدس دارد.
فواد الرازم، همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در طول ۳۱ سال پشیمان نشدید، گفت: این سوال را فردی در سال ۲۰۰۵ از من پرسید و من پاسخ دادم که هرگز پشیمان و ناامید نمی‌شوم چرا که همیشه روحیه خود را حفظ کردم و زندانیان از من الگو می‌گرفتند و اگر روحیه نداشتم اینجا نبودم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مسیر رسیدن به فلسطین، تاکید کرد: مسیر رسیدن به فلسطین نزدیکتر شده است چرا که دنیا تغییر کرده است و شیطان بزرگ همان آمریکا تضعیف شده است و شیطان کوچک همان اسرائیل از آن تبعیت می‌کند.
این آزاده فلسطینی در پاسخ به این سوال که وضعیت زندانیان در رژیم صهیونیستی چگونه است، تصریح کرد: در زندان‌های اسرائیل به هیچ یک از اصول قضایی، رفاهی و حتی بهداشتی عمل نمی‌شود و ۲۰۲ نفر در اثر عدم مراقبت‌های بهداشتی شهید شدند.

وی افزود: قوانین بین‌المللی بر بهداشت زندان و ارائه موارد بهداشتی به زندانیان تاکید دارد اما صهیونیست‌ها به اسیر مریض به دیده مرده می‌نگرند و اسرا از جیب خود هزینه غذا و بهداشت را پرداخت می‌کنند.

* شکنجه زن حامله در رژیم صهیونیستی از زبان فاطمه الزق

در ادامه این نشست خبری فاطمه الزق آزاده فلسطینی که به همراه کودکش تجربه زندان‌های رژیم صهیونیستی را داشته سخن گفت و اظهار داشت: من فساد اسرائیلی‌ها را در اراضی فلسطینی‌ها می‌دیدم و می‌خواستم از آنها انتقام بگیرم و وارد یک عملیات استشهادی شدم تا قلب چند مادر فلسطینی را شاد کنم.
وی افزود: من در حالی در مسیر عملیات استشهادی قدم گذاشتم که ۸ کودک و همسرم را تنها گذاشتم ولی خواست خدا بود که در معبر اریز دستگیر شدم.
الزق تاکید کرد: وقتی قصد عملیات استشهادی را داشتم نمی‌دانستم حامله هستم و در زندان‌های عسقلان معلوم شد که من حامله‌ام اما با این حال آنها من را در قبرهایی با دمای یخچال شکنجه‌های وحشتناکی کردند.

وی افزود: من توسط شاباک یک هفته بازجویی و شکنجه شدم و آنها من را به پشت یا خمیده به میزهای آهنی می‌بستند و به هیچ وجه اجازه استراحت جز برای قضای حاجت نمی‌دادند و در این حالت بود که اعتصاب غذا کردم و آنها متعجب بودند که چگونه من با حاملگی زنده مانده‌ام و باید گفت این عشق به خدا بود که باعثمقاومت و صبر من شد.

الزق با بیان اینکه پس از مدتی مجبور به اعتراف شدم و اعلام کردم به دنبال عملیات استشهادی هدفمند بوده‌ام، تاکید کرد: در ۲۱ روز حضور در زندان عسقلان زشت‌ترین شکنجه‌ها را در حق من روا داشتند و می‌خواستند جنین من را سقط کنند و آخرین جایی که من ار فرستادند اتاقک‌های مرگ بود که با کمبود اکسیژن مواجه بودم.
وی افزود: پس از ۲.۵ هفته وکیلی آمد و از وضعیت جسمانی خودم توضیح دادم و سپس به زندان زنان منتقل شدم اما باید بگویم که این دوران بهترین دوران بود چون با خدای خودم بیشترین خلوت را داشتم.

این اسیره آزاده فلسطینی با اشاره به حضور در زندان هاشارون به همراه ۸۰ زن اسیر دیگر از به دنیا آمدن کودکش در این زندان سخن گفت و اظهار داشت: به دنیا آمدن یوسف خیلی سخت بود و پزشکان قابله‌ای که آورده بودند ۴ ساعت برای به دنیا آمدن او من را اذیت کردند.

وی افزود: یوسف در زندان‌های تنگ و تاریک به دنیا آمد و پس از دو ماه او را از شیر محروم کردند و من به او غذاهایی دادم که بزرگان هم آن را نمی‌خوردند.
الزق ادامه داد: او از بازی کردن و دیدن پدرش محروم بود و بیماریهایی گرفت که اگر خدا نبود، زنده نمانده بود و خدا را شاکرم که آن چند دقیقه فیلم منتشر شد و من آزاد شدم.