آخرین خبرها از تولیدات سینمایی/ از «شاه کش» تا «روسی»

تصویربرداری فیلم سینمایی «شاه کش» به نویسندگی و کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه کنندگی عباس نادران که از اویل آبان کلید خورده بود در ارتفاعات کوهستانی تهران به اتمام رسید. 

تدوین این فیلم نیز که همزمان با فیلم‌برداری توسط حسن ایوبی درحال انجام بود به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

 

همچنین طراحی جلوه‌های ویژه‌ی بصری توسط فرید ناظر فصیحی در حال انجام است و بدین ترتیب با پایان یافتن دیگر مراحل فنی، باید منتظر نمایش فیلم در سی و ششمین جشنواره‌ی فجر بود.

مهناز افشار،هادی حجازی فر،فرید سجادی حسینی، مهدی کوشکی ،علیرضا کمالی نژاد ، پیمان مقدمی و مجید صالحی  بازیگران فیلم سینمایی «شاه کش» هستند.

در خلاصه داستان «شاه کُش» آمده است: «گوزنِ قرمز از پشتِ صخره‌ی یخ‌زده، نگاهی به مرد شکارچی که سیگاری دود می‌کند می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزنِ قرمز: می‌خواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه می‌خواد چی کار کنه. گوزنِ قرمز: اینایی که نمی‌دونن می‌خوان چی کار کنن خطرناک‌ترن...

«فیلشاه» برای رقابت با فیلم‌های رئال به فجر رسید

با اتمام مراحل نهایی تولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه»، نسخه اولیه تازه ترین محصول «هنر پویا» طی روزهای گذشته به دفتر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ارائه شده است.

به احتمال فراوان «فیلشاه» تنها انیمیشن سینمایی است که قصد دارد در این رویداد سینمایی، با آثار رئال رقابت کند.

هادی محمدیان، کارگردان «فیلشاه» درخصوص رقابت این انیمیشن با آثار رئال می گوید: در وضعیت کنونی من معتقدم باید اجازه داد فیلم‌های انیمیشن نیز در کنار فیلم‌های رئال رقابت کنند. به غیر از چند بخش، در باقی بخش‌ها مانند کارگردانی و فیلمنامه، هیچ تفاوتی میان آثار انیمیشن و رئال نیست. ما از رقابت با فیلم‌های رئال ابایی نداریم!

«فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، انیمیشنی 90 دقیقه‌ای است که در تولید آن بیش از 200 نفر مشارکت داشته‌اند. داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

«فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر تولید شده است.

تغییر نام «زنگاری» به «بنفشه آفریقایی»

به گزارش روابط عمومی فیلم، دومین ساخته بلند سینمایی مونا زندی حقیقی که فیلمبرداری آن از آبان ماه در آمل آغاز شده است، از «زنگاری» به «بنفشه آفریقایی» تغییر نام داد.

 

مونا زندی در گفتگویی گفت: «از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد. از این روست که برخلاف بسیاری از گل‌ها به‌جای توجه، به مراقبت زیاد و ویژه نیازمند است. فکر می‌کنم مختصات و حال و هوای این گیاه با موضوع فیلمی که در حال ساختش هستیم، مرتبط است و به روایت داستان فیلم کمک می‌کند؛ آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌مان به آنها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. در نتیجه فکر می‌کنم علاوه بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آن چه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است».

فیلمبرداری «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری که فرم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را در زمان مقرر پر کرده است، اواسط هفته جاری به پایان خواهد رسید. تدوین این فیلم توسط بهرام دهقانی همزمان با فیلمبرداری انجام شده است و فیلم پس از پایان فیلمبرداری وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

علیرضا شجاع‌نوری، تهیه‌کننده فیلم «بنفشه آفریقایی» گفت: «فرم حضور در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را  پر کرده‌ایم و امیدواریم که این فیلم برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود».

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

کامران تفتی به فهرست  بازیگران« روسی» پیوست

کامران تفتی به لیست نهایی بازیگران  فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیر حسین ثقفی  افزوده شد.

با نزدیک شدن به آغاز فیلمبرداری؛ عوامل اصلی «روسی» همچون امین جعفری(مدیر فیلمبرداری)، مستانه مهاجر (تدوین)، شراره سروش(طراح صحنه و لباس)، محسن دارسنج(طراح گریم)، هادی اکبر خواه (مدیر تولید)، کاوه قاسم زاده(دستیار اول کارگردان و برنامه ریز) و فاطمه ثقفی بعنوان منشی صحنه مشخص شدند.

 «روسی»چهارمین فیلم سینمایی امیر حسین ثقفی پس از « مرگ کسب و کار من است»، «همه چیز برای فروش» و «مردی که اسب شد» در مقام کارگردان است.

فیلمنامه «روسی» نوشته امیر حسین ثقفی به تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی در ژانر اجتماعی ساخته خواهد شد.

پیش از این حضور امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر و میلاد کی مرام در این فیلم قطعی شده بود.

تمرین بازیگران «روسی» آغاز شده و  ۹۰ درصد از لوکیشن های فیلم آماده و انتخاب شده است.

 فیلم سینمایی « روسی» اواخر آذر ماه در تهران کلید خواهد خورد.