"مرجانه گلچین" و "فریبا کوثری" در سریال جدید شبکه 1

ضبط سریال «آسمان هوای باران دارد» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی امیر پوررحمانی همچنان در محله شمس آباد ادامه دارد و احتمالا تا پایان هفته جاری نیز گروه در انجا به فیلمبرداری خود ادامه می‌دهند. این مجموعه تلویزیونی که از مهرماه در شهرستان قزوین کلیدخورده تا به حال بیش از 70 درصد تولید خود را پشت سر گذاشته است و برای پخش در فروردین ماه آماده می‌شود.

شهرام شاه حسینی تا به حال شش مجموعه تلویزیونی را از جمله پرستاران (1396) و هشت و نیم دقیقه (1395) کارگردانی کرده است. این کارگردان معتقد است که بازخوردهای سریال‌هایش نباید روی کارش اثر گذار باشد برای همین چندان آنها را دنبال نمی‌کند.

امیر پوررحمانی متولد اول اردیبهشت 1339 است. وی که 27 سال تهیه کننده سیمای مدرسه بوده است، در سال 89 تهیه سریال آسمان همیشه ابری است را بر عهده داشت. این تهیه کننده معتقد است سریال جدیدش دغدغه‌ای‌ را مطرح می‌کند که قشری از جامعه با آن درگیر هستند. وی در این باره می‌گوید:« سریال «آسمان هوای باران دارد» روایت چند قصه موازی است که در جایی به هم گره می‌خورند. دختری به خاطر ادامه تحصیل در مقطع دکتری ناچار است به تهران بیاید و پدر او به خاطر علاقه زیادش نمی‌تواند دوری اش را تحمل کند همین موضوع باعث می‌شود که خانواده دختر با هم از قزوین به تهران عزیمت کنند. از طرفی خانمی که سالهاست به هلند رفته برای یافتن قبر گمشده دخترش به ایران باز می‌گردد و سرنوشت او را به خانواده اول گره می‌زند.» پوررحمانی که به غیر از تهیه کنندگی،‌طراحی این سریال را هم بر عهده داشته، در داستان خود چند داستانک حول محور نقش‌ محضر‌دار قرار داده است که مجموعه از نظر مخاطب یکنواخت به چشم نیاید.

لوکیشن حال حاضر تیم تولید، منزل مدیر هنرستان، فریبا کوثری (خانم بانیان) است که مرجانه گلچین (خانمی که از هلند بازگشته) در آنجا با وی دیدار می‌کند. فریبا کوثری (خانم بانیان) بانی فرزندی است که گلچین (خانمی که از هلند بازگشته) میخواهد سرپرستی اش را قبول کند.

مرجانه گلچین که در کارهای اخیر تلویزیونی‌اش نقش‌های جدیدی را تجربه می‌کند، پس از سریال «نفس گرم» باز هم در شخصیتی جدی حضور پیدا کرده است.

فریبا کوثری نیز که همچنان سال‌های پرکاری را در تلویزیون پشت سر می‌گذارد، در مقابل دوربین هجدهمین کارگردان سریال‌هایش قرار گرفته است.

علی عمرانی، مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بهرنگ علوی، بابک کریمی و فریبا جدیکار از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. سریال «آسمان هوای باران دارد» به کارگردانی شهرام شاه حسینی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در 30 قسمت 40 دقیقه ای در حال تولید است.