امسال برای هر طیفی فیلم وجود دارد

نشست رسانه ای هشتمین دوره جشنواره فیلم «عمار» با حضور نادر طالب زاده دبیر جشنواره، وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری و سیدرسول منفرد دبیر اجرایی این دوره از جشنواره در منزل شهیدان تیموری در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست سیدرسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره گفت: امسال تاکنون نزدیک به سه هزار اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده که هزار و ششصد اثر در بخش حرفه ای فیلم بوده است. در برخی از بخش ها مثل داستانی رشد خوبی داشته ایم و بدنه فیلمسازان جشنواره کم کم به سمت آثار داستانی تمایل پیدا کرده اند.

وی افزود: جلسات داوری در حال برگزاری است و این را هم باید بگویم که آثاری مختلفی از نقاط و روستاهای مختلف به دست ما رسیده و از همین رو به لحاظ موضوعی تنوع آثار به قدری است که برای هر طیفی فیلمی وجود دارد.

منفرد همچنین خبر داد: امسال با کمیت بالای کارگردان های دهه هشتادی رو به رو شده ایم و امیدواریم این افراد بتوانند آینده خوبی را رقم بزنند.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اکران های مردمی گفت: در یک سال اخیر استان فارس برترین استان اکران کننده مردمی شد. در شهرستان ها هم آباده، باغ ملک، فسا و چناره بیشترین اکران ها را داشته اند. فیلم های بختک، قابلمه، مادرانه نیز پر مخاطب ترین آثار بوده اند.

وی افزود: امسال توانستیم ۱۴۸ فیلم را به اکران های مرکزی شهرستان ها بفرستیم که هر کدام دسته بندی موضوعی دارند و بازخوردهای خوبی هم به کارگردان ها رسیده است.