آقای بازیگر: برای حادثه "سانچی" بغض گلویم را گرفته است

سیاوش چراغی پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: در این دوره کارگردانان صاحب نام حضور دارند و در عین حال جای بسیاری از کارگردانان درجه یک و صاحب سبک خالی است که یا به جهت انصراف از حضور در جشنواره یا به جهت نپذیرفتن این آثار در هیات انتخاب است.

وی در همین راستا افزود: نمی توان به درستی درباره جشنواره فیلم فجر پیش بینی کرد ولی کاش دامنه حضور در این جشنواره وسیع تر بود تا بسیاری از آثاری که به دلیل مسائل فنی، تکنیکی و حتی به جهت موضوعی رد شدند فرصت حضور پیدا می کردند. 

بازیگر "سفر سبز" با بیان روندی که باید در جشنواره فیلم فجر حاکم باشد اظهار کرد: اگر دامنه تفکرها و سبک های مختلف از سینما چه در بخش فیلم های اول و چه بخش فیلم های جدی تر در جشنواره فیلم فجر حضور یابند، جشنواره جذاب تری خواهیم داشت. در این دوره بخش فرعی و نوعی نگاه حذف شده است که جا داشت برای آثاری که برای تولید آن زحمت و سرمایه گذاری شده این اتفاق نمی افتاد.

چراغی پور ادامه داد: برخی از فیلم ها با  سرمایه گذار تولید می شوند اما هنگام ورود به جشنواره به این آثار اجازه ورود نمی دهد واین مسئله به صنعت سینما لطمه می زند چراکه در دوره های بعدی آن سرمایه گذاران که جواب رد از جشنوار شنیده اند دیگر حاضر نیستند سرمایه گذاری کنند و این مسئله رکود سینما را به همراه دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که فضا وسیعتر شود تا هزینه، تلاش و وقت سرمایه گذاران و تولید کنندگان هدر نرود. وجود روند فعلی باعث می شود تولیدات سینمایی پایین آمده و هنرمندان زیادی بیکار شوند که نتیجه ادامه این روند تبعات جبران ناپذیر است.

وی درباره حادثه شهادت دلسوز هموطنانمان در نفت کش سانچی خاطرنشان کرد: نسبت به این اتفاق بغض گلویم را گرفته است. امیدوارم خدا ما را ببخشد تا همواره شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم. دلیل وقوع چنین اتفاقاتی در سرزمینی پر از برکت را نمی دانم. به سهم خودم به خانواده های بازمانده این شهدا که به شکل غم انگیز و بدون هیچ دفاعی از بین ما رفتند تسلیت می گویم، امیدوام خداوند به آن ها صبر دهد و این آخرین خبر غم انگیز در سال 96 باشد و از این پس شاهد شادی و سلامتی مردم کشورمان باشیم.