«سرو زیر آب» ؛ فیلمی که 19 بار بازنویسی شد

سید حامد حسینی تهیه کننده سینما گفت: تمام عناصر فیلم «سرو زیر آب» بر پایه مستندات تاریخی و با پژوهش ساخته شده است.

وی در خصوص روند ساخت فیلم «سرو زیر آب» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر تصریح کرد: حدود شش سال پیش طرح اولیه نوشته شد و حدود دو سال پژوهش را انجام دادیم و با تمام افراد مرتبط با داستان صحبت شد؛ البته بسیار از کسانی با داستان ما ارتباط داشتند، شهید شده بودند.

حسینی ادامه داد: فیلمنامه «سرو زیر آب» نوزده بار بازنویسی شد و برای تولید و تهیه سرمایه پروسه بسیار طولانی و پیچیده‌ای را سپری کرد و در نهایت موفق شدیم سه ارگان را برای ساخت این فیلم هماهنگ کنیم که این هماهنگی بسیار سخت بود.

وی تصریح کرد: قصه «سرو زیر آب» از اواخر جنگ تحمیلی شروع می‌شود و با محوریت معراج شهدای اهواز و به شکل اختصاصی شهدای گمنام جلو می‌رود. عنوان این فیلم هم بر پایه مستنداتی که ما داریم برای فیلم انتخاب شده که نمادی از شهداست.

حسینی خاطر نشان کرد: هر چه اسناد بهتر و کاملتر جمع آوری شود ما می‌توانیم به فرم، روایت و حتی بازی باور پذیرتری برسیم و مخاطب را بهتر و محکم‌تر تحت تاثیر قراردهیم و جذب کنیم. در «سرو زیر آب» تلاش کردیم به بهترین شکل ممکن کار کنیم تا بتوانیم بخشی از تاریخ این مملکت را به شکل و زبان سینمایی بسازیم و به شکلی تاریخ را مصور کنیم و به آن وفادار بمانیم.