اختلاف شدید آقای بازیگر با "مهران مدیری"

مختار سائقی بازیگر سینما و تلویزیون درباره دلیل همکاری نکردن با مهران مدیری گفت: من بیش از همه بازیگرانی که با مهران مدیری همکاری کردند در کنار وی بودم. از "ساعت خوش" همکاری ام با مهران مدیری شروع شد و تا "نوروز 77"، "پلاک 14"، "پاورچین"، "نقطه چین"، "شب های برره" و "مرد هزار چهره" ادامه پیدا کرد اما بعد از آن همکاری ما قطع شد و هیچوقت هم دلیل آن را نفهمیدم.

وی در همین راستا افزود: مهران مدیری به همین شکل کار می کند یعنی وقتی نخواهد با کسی کار کند دیگر سراغش نمی رود. هیچ کس هم نمی پرسد که چرا برای بازی استفاده نمی شود البته از طریق یکی از دوستانم که ارتباط نزدیکی با مهران مدیری دارد شنیدم که او گفته است: دیگر نمی خواهم با "مختار سائقی" کار کنم اما دلیل آن را هم نمی گویم.

بازیگر "مرد هزارچهره" درباره بازیگرانی که در حال حاضر با مدیری همکاری می کنند اظهار کرد: علاوه بر من بازیگران زیادی با مدیری همکاری می کردند که در حال حاضر همکاریشان قطع شده است.

سائقی درباره تمایل به همکاری با مهران مدیری همچون گذشته توضیح داد: سالهای سال هم بگذرد هرگز به سمت مهران مدیری نمی روم تا بتوانم نقشی از او دریافت کرده و بازی کنم چون برای بازیگر حرفه ای این کار عرف نیست. اگر او بخواهد که در نقشی بازی کنم با کمال میل قبول می کنم همانطور که در "مرد هزارچهره" نقش استوار کریمی را بازی کردم و آخرین همکاری من با مهران مدیری شد.

وی به شخصیت مهران مدیری و تاثیرگذاری او اشاره و بیان کرد: من همچنان مهران مدیری را دوست دارم و به همکاری با او افتخار می کنم چون هنوز که هنوز است مرا در خیابان سرجوخه صدا می زنند. کارهای مهران مدیری ماندگار است به ویژه "شب های برره" که مردم با لحظه به لحظه آن همذات پنداری کردند.

این بازیگر درباره تولید برنامه "دورهمی" و تاثیر آن در بیکاری بازیگرانی که با مهران مدیری همکاری کردند اظهار کرد: نمی توانم در این باره قضاوت کنم. باید به جای مهران مدیری باشم تا ببینم آیا با مختار سائقی و سایر بازیگران برای همکاری تماس می گرفتم. ای کاش برای من روشن می شد که چرا مدیری با من و امثال من کار نمی کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دکورهای "شب های برره" را من به همراه چند افغانی طراحی کردم و حتی نگهداری دکورهای این سریال برعهده من بود. زمان فیلمبرداری این سریال فصل زمستان بود، برف می آمد و برای این که آسیبی به دکورها وارد نشود شب ها در محل فیلمبرداری می خوابیدم. در "نقطه چین" و "شب های برره" در کنار بازیگری، صحنه پردازی و مدیریت صحنه را برعهده داشتم. من اول به خاطر خودم و بعد به خاطر مدیری به هر شکلی در خدمت او بودم. دو بار برای پی بردن به دلیل قطع همکاری کنجکاوی کردم اما نتیجه ای نگرفتم. اگر روزی روزگاری به شرط بقای عمر با هم دیدار کردیم از خود او دلیل قطع همکاری را می پرسم.