"فیلشاه" تنها انیمیشن حاضر در بخش مسابقه جشنواره

حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن‌های سینمایی، درباره حضور یک فیلم انیمیشن در بخش مسابقه جشنواره فجر 36 گفت: از آنجایی که امسال در جشنواره فیلم فجر یک فیلم انیمیشن در بخش مسابقه حضور دارد، داوران باید عناصر ارزیابی انیمیشن را هم در داوری‌های خود لحاظ کنند.

تهیه‌کننده انیمیشن «فیلشاه» تصریح کرد: هر سال داوران جشنواره فجر، بیشتر از طیف سینمای رئال انتخاب می‌شوند. امیدوارم این شجاعت در داوران جشنواره وجود داشته باشد که بتوانند به فیلم‌های انیمیشن هم جایزه بدهند.

وی درباره قصه «فیلشاه» گفت: این فیلم داستان بچه فیلی است که در قبیله فیل‌ها، قرار است جانشین پادشاه شود اما به دلیل دست و پا چلفتی بودن کارها را خراب می‌کند و داستان دیگری را درست می‌کند. حضور ما در جشنواره سی و سوم فجر با فیلم «شاهزاده روم» تجربه بسیار مثبتی بود و بازخوردهای درستی را گرفتیم. به نظرم «فیلشاه» هم بعد از دو سال تلاش شبانه روزی یک گروه 216 نفره، فیلم استانداردی شده است. امیدوارم در جشنواره موفق باشد.

جعفری درباره ایجاد بخش ویژه فیلم های انیمیشن در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: اینکه در جشنواره فجر بخشی برای فیلم‌های انیمیشن داشته باشیم، بسیار ایده خوبی است؛ اما در سال آنقدر فیلم انیمیشن نداریم که بتوانیم به بخش مجزا در جشنواره فکر کنیم.

وی همچنین برگزاری مراسم قرعه‌کشی اکران فیلم‌ها در سینمای رسانه‌ها را اتفاقی مثبت دانست و اظهار داشت: این قرعه‌کشی باعث شد، دیگر شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد و سانس خوب و بد برای فیلم ها مطرح نشود. از طرفی تعداد کم فیلم‌ها و روزی سه اکران، باعث می شود فیلم ها در ساعات بهتری اکران شوند.