خانم بازیگر از بی عدالتی در سینمای ایران می گوید

شراره رخام درخصوص کم کاری خود در عرصه بازیگری سینما گفت: شاید اولین دلیل کم کاری من انتخاب شخصی‌ام باشد. پیشنهاد برای بازی در سینما بسیار زیاد بوده اما به تازگی در انتخاب نقش‌هایم وسواس بیشتری به خرج می دهم و سعی می کنم در هر کاری بازی نکنم.

وی با اشاره به حضور متمرکز خود در تئاتر تاکید کرد: البته در این سالهای دوری از سینما بیشتر به سمت تئاتر رفتم و علاوه بر تئاتر کژدم که چندی پیش روی صحنه رفت اثری دیگر را نیز برای بازی در برنامه دارم. تئاتر این روزها رشد قابل توجهی کرده و من طی دو سال در چندین تئاتر بازی داشته ام.

بازیگر "آرزوهای ناتمام" درباره عدم حضور خود در جشنواره فیلم فجر امسال افزود: زمان زیادی از آخرین حضورم در جشنواره فیلم فجر می گذرد و به نوعی باید بگویم که یادم نمی‌آید که آخرین بار کی و چه زمانی به جشنواره رفتم. جشنواره فیلم فجر برای هر بازیگری جذاب است اما من سالهاست دیگر به آن فکر نکرده ام.

وی درباره حضور مداوم بسیاری بازیگران روی پرده سینما تصریح کرد: سینمای ایران درگیر بی عدالتی شدیدی شده است. به نحوی که برخی از بازیگران خوب ما بیکار شده اند و بسیاری در سال ده فیلم بازی می‌کنند. از نظر من سینما و انتخاب بازیگران نیازمند یک نوع قاعده‌مندی و برنامه ریزی درست است.

بازیگر نمایش "کژدم" در همین راستا ادامه داد: سینما نیازمند فهرستی از بازیگران است تا به عنوان مثال تمام بازیگرانی که کار ندارند شناسایی شده و به آنها کار پیشنهاد شود. سینما نیازمند تنوع در بازیگری است. ما بازیگران زیادی داریم که از پس نقش های سختی بر می آیند اما بیکار مانده اند. شاید بهتر است کمی به دیگران هم اجازه دهیم دیده شوند.

وی حضور مداوم برخی بازیگران تکراری را یکی از مشکلات سینما دانست و اضافه کرد: البته این را فراموش نکنیم که هر بازیگری دوست دارد همیشه بازی کند و همواره روی پرده سینما باشد اما این اتفاق باعث تکراری شدن و یا به نوعی سوختن آن بازیگر می شود. حضور مداوم بازیگران در سینما آنها را تکراری کرده و جذابیتشان را نزد مردم از بین برده است.

رخام با اشاره به حضور دوباره خود در تلویزیون خاطرنشان کرد: به تازگی مشغول بازی در سریالی به نام همسرایی شده ام. فیلمبرداری این اثر اخیراً آغاز شده و از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود. همسرایی به کارگردانی "حسین تبریزی" سریالی 52 قسمتی است که سال آینده هر شب از شبکه سوم سیما میهمان خانه های مردم خواهد بود.