بازار سیاه بلیت جشنواره فجر واقعیت دارد؟

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در خصوص سینماهای مردمی گفت: سه سینمای تماشا، راگا و کیان که در جنوب شهر واقع شده‌اند، قیمت پیش فروش ۸ هزار تومان و گیشه ۱۰ هزار تومان است و برای سینمای سطح شهر قیمت پیش فروش ۱۲ هزار تومان و گیشه ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

نجفی در خصوص حضور عوامل فیلم‌ها در تمام سینماها تصریح کرد: امسال طبق برنامه ریزی انجام شده برای اولین بار قرار است عوامل فیلم‌های جشنواره فیلم فجر با برنامه‌ریزی ستاد جشنواره در سینماها حضور پیدا کنند چراکه امسال جایی به عنوان کاخ مردمی در نظر گرفته نشده است. در ضمن این اتفاق در پردیس تماشا در اکران فیلم های گذشته رخ داده و با استقبال مردم همراه بود.

وی در خصوص آرای تماشاگران اظهار داشت: امسال آرای تماشاگران، تمام سینماهای مردمی جشنواره محسوب می‌شود و همه سینماها به یک چشم دیده خواهند شد و می‌توانند در انتخاب فیلم برگزیده سهیم باشند. البته فیلم ها در سینماهای مردمی از ۱۲تا ۲۲ بهمن روی پرده می‌رود.

نجفی در خصوص بازار سیاه بلیت جشنواره فیلم خاطرنشان کرد: سهمیه‌ای که برای گیشه در نظر گرفته‌ایم برای هر فیلم‌۲۰ درصد و کاملا محفوظ است. بازار سیاه هر ساله وجود دارد و من امسال تا ۵۰۰ هزار تومان هم شنیده‌ام اما بعید می‌دانم کسی آن بلیت را تهیه کند. به نظرم واقعیت ندارد چراکه از روز دوم پیش فروش، سهمیه جدیدی اضافه شد و افراد علاقمند می‌توانستند سهمیه لازم را خریداری کنند .

مدیر پردیس سینمایی تماشا در ادامه در خصوص روند آماده سازی پردیس سینمایی تماشا برای اکران مردمی گفت: حدود ۱۱ سال از قدمت پردیس تماشا می‌گذرد و اولین سینمایی است که عنوان پردیس به آن اطلاق شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال قرار است سالن اصلی پردیس سینمایی تماشا با ۳۲۰ صندلی میزبان علاقمندان به جشنواره باشد و این مجموعه دو سالن ۱۶۰ نفره و یک سالن ۳۲۰ نفره دارد .

نجفی در خصوص زمان اکران مردمی جشنواره فیلم فجر در این سینما عنوان کرد: فیلم ها در دو ساعت۱۷:۳۰ و ۲۰ نمایش خواهد داده شد؛ البته به ما اجازه داده شد که یک سانس فوق العاده داشته باشیم .

وی با اشاره به سهمیه گیشه سینما و پیش فروش بلیت بیان کرد: سهمیه گیشه به طور کامل جدا و مشخص است و این دوره ۵ درصد در گیشه سینماها عرضه می‌شود .

نجفی اظهار داشت: به دلیل اینکه مخاطبان پردیس تماشا معمولا مخاطبان محلی هستند ما مبنی اطلاع رسانی خود را از طریق سایت و کانال رسمی سینما گذاشته‌ایم تا مخاطبان همیشگی این سینما آگاه شوند.

وی در پایان گفت: برای اولین بار سهمیه بلیت ارائه شده در پیش فروش خریداری شده است و پیش بینی می‌کنم در ایام جشنواره فجر سهمیه باقی مانده نیز به فروش برسد.