آقای سوپراستار و شانس دریافت سومین سیمرغ بلورین/عکس

بهرام رادان بازیگر سینمای ایران امسال با یک فیلم راهی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شده تا برای کسب سیمرغ بلورین جشنواره با سایر رقبا به رقابت بپردازد.

این در حالی است که رادان این روزها برای بازی در فیلم "آشفتگی" ساخته "فریدون جیرانی" قرارداد بسته و قرار است در این فیلم با مهناز افشار همبازی شود. هنوز در مورد مضمون آشفتگی صحبتی به میان نیامده است.

بهرام رادان

رادان که سابقه همکاری موفقیت آمیزی را با مصطفی کیایی تجربه کرده این بار نیز با فیلم "چهارراه استانبول" به کارگردانی کیایی به جشنواره فیلم فجر آمده است. عصر یخبندان، بارکد دو فیلم کیایی است که رادان در آنها به ایفا نقش پرداخته است.

وی دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

بهرام رادان

رادان در اولین حضور سینمایی اش در فیلم شور عشق شناخته شد. اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد.

رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری نیز شد و حالا با فیلم چهارراه استانبول به دنبال کسب سومین سیمرغ بلورین جشنواره است.

نام قبلی این فیلم سینمایی "پلاسکو" بوده است و به واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران می پردازد.