اولین حلقه شعر مجاز برگزار شد/تصاویر

به گزارش افکار نیوز ؛ روز چهارشنبه سوم بهمن ماه 1396، مصادف با میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم؛ حضرت زینب کبری سلام الله علیها، جشن افتتاحیه حلقه شعر مجاز، با حضور شاعران شاخص حوزه شعر آیینی و انقلاب اسلامی در سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد. در این برنامه که قریب به دو ساعت و سی دقیقه به طول انجامید، شاعران حاضر در جلسه اشعار خود را قرائت کردند.

مخاطبین اصلی این برنامه، هنرجویانی بودند که در فراخوان حلقه شعر مجاز ثبت نام کرده بودند تا در دوره های آموزشی آن شرکت نمایند.

ابتدای این برنامه به پخش تعدادی از آثار تولید شده در سازمان سراج در عرصه موسیقی و در حوزه مقاومت اسلامی، اختصاص داشت و پس از آن پیمان طالبی؛ مجری برنامه توضیحاتی در خصوص فعالیت های در دست انجام حلقه شعر مجاز داد.

اولین شاعری که در این برنامه به شعرخوانی پرداخت احمد بابایی بود که با توجه به پخش نماهنگ سپر با شعر او و صدای حامد زمانی در ابتدای جلسه، با تشویق ویژه حضار مواجه شد. وی اشعاری در مدح حضرت زینب کبری (س) قرائت کرد.

پس از آن محمد رسولی در جایگاه شعرخوانی حاضر شد و دو شعر تقدیم به شهدای مدافع حرم خواند.

شعر دوم رسولی با مطلع

خوشا سری که سرِ دار آبرومند است

به پای مرگ چنین سجده ای خوشایند است

با استقبال حضار مواجه شد. رسولی پیش‌تر از این، این غزل را دیدار شاعران آیینی با مقام معظم رهبری قرائت کرده بود.

از جمله شاعرانی که در ادامه به شعرخوانی پرداختند می‌توان به صهبا رحیمی، محمدجواد پرچمی، حسین صیامی، سجاد سامانی، سجاد رشیدی پور، علی مشهوری، فاطمه افشاریان،  زهرا کوشکی احمدی، اسما سوری، صهبا رحیمی و زینب ملایی اشاره کرد.

در بخشی از برنامه نفیسه سادات موسوی؛ دبیر جلسه شعری تقدیم به همسران شهدای مدافع حرم خواند :

نه خورده اسم همسرت به سر درِ همایشی

نه مانده چهره ای از او به صفحه ی گزارشی

برای او که انتخابش اقتدار میهن است

تفاوتی نمیکند وطن فروش و داعشی

یکی از شعرخوانی هایی که در این برنامه با استقبال ویژه ای روبرو شد، شعرخوانی سیدمحمد حسینی از شاعران جوان و موفق آیینی کشور بود. وی دو غزل در مدح حضرت زینب کبری (س) قرائت کرد :

ادا هرگز نخواهد کرد شعری حق مطلب را

همان بهتر بدوزد شاعرش در مدح او لب را

کجا من میتوانم مدح او گویم اگر عباس

به غیرت پاک میکرده است جای پای زینب را

قدش خم شد بلی اما مصیبت ها دلیلش نیست

قدش خم شد که بردارد ز روی خاک مذهب را

پایان بخش این برنامه شعرخوانی محسن عرب‌خالقی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام بود.

گفتنی ست حلقه ادبی مجاز طی هفته های اخیر با انتشار فراخوان کارگاه شعر در فضای مجازی آغاز به کار کرد. در این فراخوان قریب به 250 نفر از علاقه مندان ثبت نام کردند و پس از بررسی سطح کیفی ثبت نام کنندگان، 40 نفر از آنان جهت شرکت در کارگاه ها انتخاب شدند.

کارگاه های حلقه شعر مجاز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته از هشتم بهمن ماه آغاز خواهد شد.