خوشحالی صهیونیست ها از رد شدن نماینده اسرائیل در اسکار

وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه بلافاصله پس از اعلام اسامی نامزدهای اسکار نودم و پذیرفته نشدن فیلم نماینده رژیم صهیونیستی در بخش اسکار خارجی زبان، عذرخواهی کرد.

«فوکستروت» داستان یک ایست بازرسی خیالی را روایت می‌کند که نیروهای مرزی رژیم صهیونستی از آنجا به فلسطینی‌ها شلیک می‌کنند و این تیراندازی با اشتباهی که سر شلیک به یک قوطی سودا شکل گرفته بود، شروع می شود اما آنها بعد سعی می‌کنند روی این ماجرا سرپوش بگذارند.

این فیلم جوایز داخلی متعددی دریافت کرد و سپس به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی در اسکار خارجی زبان معرفی شد، اما میری رگف وزیر دست راستی فرهنگ این فیلم را ضداسراییلی خواند.

دیروز سه شنبه پس از اعلام اسامی نامزدهای اسکار، این وزیر گفت: اسکار کاری کرد تا ما از ایجاد ناامیدی تلخ و ارایه نادرستی از دفاع نیروهای اسراییلی در سطح بین‌المللی نجات پیدا کنیم. البته او افزود که فیلم را ندیده است.

انتقاد پیشین وی از این فیلم موجب شده بود تا آکادمی علوم سینمایی و تلویزیونی رژیم صهیونیستی از برگزاری مراسم سالانه اهدای جوایز خود در ماه سپتامبر منصرف شود زیرا وی اعلام کرده بود بودجه دولتی این آکادمی را حذف می‌کند.

«فوکستروت» از جشنواره فیلم ونیز برنده جایزه بزرگ ژوری شد و شیر نقره‌ای جشنواره را دریافت کرد. البته ساموئیل ماوز نویسنده و کارگردان فیلم هنگام پذیرش جایزه تصدیق کرده بود اگر از جایی که در آن زندگی می‌کند انتقاد می‌کند، به خاطر این است که می‌خواهد از آنجا دفاع کند و این کار از روی صمیمیت قلبی است.