"دیروقت بیداری" در انتظار پروانه ساخت

رهبر قنبری کارگردان سینما درباره سینمای کودک و نوجوان گفت: در همه دنیا اساسا سینما برای گروههای سنی جوان است و برای افراد میانسال و مسن نیست بلکه آن ها صرفا برای همراهی با جوان و نوجوانان و کودکان خانواده به سینما می روند.

وی در همین راستا افزود: در سینمای ایران سرگرمی، بگو بخند و شعبده بازی را در قالب سینما به مخاطب ارائه داده اند و به عبارتی سوء تعبیر و مغلطه پیش آمده است.

قنبری به نفوذ تاجران در سینما اشاره کرد و درباره تاثیرات آن توضیح داد: در کشور ما نفوذ تاجران و اراذل و اوباش در سینما باعث شده که سینما به سمت جک، لطیفه و خنده برود. مدیران نیز به سینما به عنوان مسئله تربیتی، فرهنگی، هنری و آموزشی توجهی ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این میان محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام اقدامات شایسته ای برای اکران خاص با سرگروهی فیلمهای کودک و نوجوان در سال 97 است. بیشترین سرگروه باید برای فیلمهای کودک و نوجوان باشد اما در حال حاضر کمترین آن به این آثار اختصاص دارد.

وی به فعالیتهای خود در عرصه فیلمسازی اشاره و بیان کرد: این روزها در حال فراهم آوردن مقدمات اکران "نسترن های وحشی" برای نیمه اول سال 97 هستم به خصوص که موضوع آن مربوط به نوجوانان دانش آموز و در راستای تربیتی، آموزشی و فرهنگی است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: تولید مستندی سینمایی با نام "بلندی های تات نشین" درباره مردم تات کوه نشین را در دست تولید دارم که در روزهای آخر خود قرار دارد و در هفته آینده نیز پروانه ساخت فیلم جدیدم "دیروقت بیداری" صادر می شود که حسین شجاعی و یکی از گزینه های همایون ارشادی، سعید پور صمیمی و مسعود رایگان را برای کار دعوت می کنم همچنین بازیگر زن سی ساله ای را برای بازی در این فیلم در نظر دارم.