گلایه کارگردان «آپاندیس» از نحوه اکران فیلمش

حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی «آپاندیس» بیان کرد: چندان از چند و چون اکران «آپاندیس» اطلاعی ندارم اما این را می دانم به دلیل نمایش در گروه آزاد سینماهای زیادی برای اکران آن وجود ندارد. حتی فکر می کنم اکران تهران تمام شده است و در حال حاضر در چند شهرستان نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل زمان اکران نامناسب «آپاندیس» سوخت و نمی دانم واقعا در این باره چه چیز می توان گفت. چرا فیلمی که توانست جوایز خوبی را بدست آورد هیچ کس در اکران از آن حمایت نکرد.

این کارگردان جوان بیان کرد: اکران نامناسب این فیلم سبب شد تا تصمیم جدی بگیرم که دیگر روی هیچ ارگان و سازمانی که وظیفه آن حمایت از سینما است، حساب نکنم. «آپاندیس» نشان داد که به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کرده است و تماشاچی از سالن سینما راضی بیرون می آید حال نباید برای چنین فیلمی اکران مناسبی در نظر گرفته می شد؟

نمازی گفت: قبل از انقلاب اسلامی سینما خصوصی بود و تهیه کننده مستقیم با سینمادار قرارداد می بست اما امروز که دولت همه چیز را در دست گرفته است این انتظار می رود که پشت فیلم هایی که حقشان خورده می شود بایستد و از آنها حمایت کند. من به عنوان یک فیلمساز جوان در پخش هیچ قدرتی ندارم و کسانی برنده هستند که قدرت و نفوذ قابل توجهی در حوزه پخش و اکران دارند.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی این سینما است که ضرر می کند، بیان کرد: سلیقه مخاطب امروز سینمای ایران به سمت سینمای کاملا تجاری رفته است. البته من با سینمای تجاری مشکلی ندارم و باید فیلم هایی از این دست ساخته شود، اما یک اتفاقی در سینما در حال رخ دادن است که با چنین شرایطی همه فیلمسازان به سمت تولید آثاری می روند که صرفا برای فروش بهتر است.

کارگردان سریال «بازگشت» در پایان گفت: سیستم مدیریت سینمایی کشور شرایطی را بوجود آورده است که ذائقه فیلمساز را تغییر می دهد و نوع فیلمسازی وی را به سمت ساخت آثار گیشه ای هدایت می کند. در چنین شرایطی تنها سیستم فرهنگی کشور ضرر می کند و کم کم اندیشه از این سینما خداحافظی می کند.