آقای بازیگر : من کم کار نیستم

کاوه سماک باشی درخصوص کم کار شدن خود در عرصه سینما گفت: من کم کار نیستم. چند وقت پیش اکران فیلم سینمایی اشنوگل را پشت سر گذاشتم و امسال در دو فیلم "ماهور" و "سرگشته" به ایفای نقش پرداختم که متاسفانه به جشنواره فیلم فجر نرسیدند و به همین علت شاید کم کار به نظر رسیده ام.

وی درباره بازی در فیلم ماهور افزود: این فیلم تجربه بسیار خوبی بود و در تهران و شهر کیف اکراین ضبطش به اتمام رسید. در حال حاضر این اثر در مرحله تدوین به سر می برد و به علت طولانی شدن مراحل پس از ساخت به جشنواره فیلم فجر نرسید اما به احتمال فراوان راهی جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد شد.

این بازیگر جوان سینما در مورد نحوه اکران فیلم اشنوگل ادامه داد: متاسفانه نمی دانم چرا اما به فیلم های دفاع مقدس در چرخه اکران بی اعتنایی می شود. این بی اعتنایی فقط درباره فیلم اشنوگل نبود و آثاری همچون ویلایی ها، اروند و دریاچه ماهی هم قربانی چرخه اکران شدند.

وی در همین راستا ادامه داد: این فیلم‌ها با وجود حضور عوامل حرفه ای و بازیگران مطرح باز هم از سوی مسئولین پخش مورد بی مهری قرار گرفتند و به عنوان مثال اشنوگل در تهران تنها 6 سینما داشت. این در صورتی بود که اکران اشنوگل به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

سماک باشی سینمای دفاع مقدس را نیازمند حمایت مسئولین فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: سینمای دفاع مقدس مخاطب خاص خود را دارد ولی اگر چرخه اکران منصفانه باشد همه چیز در سینما بهتر از گذشته رقم خواهد خورد. نسل امروز ایران نیازمند شناخت بهتر و بیشتر نسبت به موضوع دفاع مقدس است و مسئولین باید در زمینه اکران برنامه ریزی های درستی اتخاذ کنند.