انتقاد آیت الله نوری همدانی از صدا وسیما

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یک شنبه در جمع مسئولان، معاونان و فرماندهان گردانهای بسیج تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ولادت امام موسی کاظم(ع) در روز هفتم ماه صفر گفت: همه ساله در این روز به مناسبت شهادت امام حسن(ع) حوزه علمیه تعطیل میشود در حالی که صدا و سیما بدون توجه به این موضوع ولادت امام کاظم(ع) را تبریک میگوید.

به گزارش مهر، وی افزود: این ناهماهنگی به هیچ وجه پسندیده نیست و باید برای رفع آن اقدام شود. وظیفه مبلغان سنگین است آیت الله نوری همدانی وظیفه مبلغان را سنگین و حساس توصیف کرد و ابراز داشت: شما باید سعی کنید در کنار مردم باشید و آنها را همیشه در صحنه نگه دارید. استاد حوزه علمیه، برخورداری از یقین و اخلاص را از ویژگی‌های لازم برای روحانیون و مبلغان ذکر کرد و اظهار داشت: تنها زمانی که ایمان و خلوص نیت داشته باشید در امور خود موفق می شوید. مرجع تقلید شیعیان پرهیز از بلند پروازی های بیجا، برخورداری از تواضع و فروتنی، محبت کردن به مردم و جلوگیری از دشمنی های بی پایه و حریص بودن به آخرت را از دیگر ویژگی ها و وظایف روحانیون و مبلغان برشمرد.

وی در در ادامه حاضران را به هماهنگی رشد علمی همراه با زهد توصیه و تصریح کرد: عالم اگر از نظر علمی رشد کند و به مدارج بالا برسد اما از نظر زهد و تقوا فقیر باشد به طور قطع از راه خدا دور می شود و علمش برای او هیچ سودی نخواهد داشت. آل سعود و آل خلیفه نابود می‌شوند آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود، آل خلیفه و … بیان داشت: اینها ساخته دست آمریکا هستند و نابود می‌شوند چون مردم امروز بیدارند و در برابر این جنایات ساکت نمی نشینند. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات قرآن برخورداری همزمان از سه قدرت سیاسی، فرهنگی و نظامی را در پیروزی اسلام موثر دانست و اضافه کرد: تاریخ گواه است در هر جایی که این سه قدرت با یکدیگر جمع و متمرکز شده اند پیروزی از آن اسلام بوده است.

وی با مقایسه زمان پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام جعفر صادق(ع) در برخورداری از این سه قدرت اظهار داشت: پیامبر(ص) در طول دوره رسالت خود توانست با برخورداری از این سه قدرت اسلام را پیاده کند، اما امام حسن مجتبی(ع) و امام جعفر صادق(ع) بدون داشتن قدرت سیاسی نتوانستند به اهداف خود برسند و این مسئله منجر به صلح امام مجتبی(ع) برای ترک جنگ و موج سواری و جولان بنی عباس در زمان امام صادق(ع) شد. آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود به حاضران توصیه کرد: در همه زمینه ها به سلاح منطق و استدلال مجهز و برای متمرکز کردن این این سه قدرت در کشور تلاش کنند.