انحلال خانه سینماازسوی وزارت ارشاد + سند

فرهاد توحيدي ـ رئيس هيات مديره خانه سينما ـ با تاييد اين مطلب به ايسنا،گفت: امروز صبح نامهي انحلال خانه سينما از سوي وزارت ارشاد به ما تحويل داده شد.


وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر موضع خانه سینما در قبال این نامه، خاطرنشان کرد: هیات مدیره بعد از جمع‌بندی در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند.


در متنی که با عنوان «دستور انحلال» به تشکل صنفی خانه سینما ارسال شده، آمده است: «نظر به مجموع بررسی‌های معموله و مداقه در اسناد و مدارک مربوطه و امعان نظر در مراحل ایجاد تشکل موسوم به «خانه سینما» بدینوسیله اعلام می‌دارد با توجه به عدم طی تشریفات قانونی مربوط به تاسیس موسسات فرهنگی و هنری و نیز اقدامات غیر قانونی بعدی، این تشکل و استمرار فعالیت‌های آن فاقد وجاهت قانونی است و مراتب جهت انحلالخانه سینما اعلام می‌گردد.

بدیهی است هر اقدامی خلاف مفاد این دستور و یا عدم توقف فعالیت ظرف ۴۸ ساعت از تاریخ صدور، از مصادیق بارز ماده واحده قانون تعطیل موسسات و واحد‌های آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون مجوز قانونی دائر شده و می‌شوند(مصوب ۷ دی ماه ۷۲ مجلس شورای اسلامی) بوده و موجب پیگرد قانونی است.»

این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۱۳ دی ماه در حاشیه‌ی یک مراسم رونمایی کتاب تاکید کرد: هنوز انحلال خانه‌ سینما به طور قطعی اعلام نشده است و باید منتظر بمانیم.

سيد محمد حسيني خاطرنشان كرد: دفتر توسعه فعاليتها و موسسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به زودي نظر كامل خود را براساس بررسيهاي حقوقي در اين باره اعلام ميكند و نظر قطعي دربارهي انحلال خانه سينما طي اين هفته اعلام خواهد شد.