به گزارش فارس، سیدیعقوب زراعت کیش رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران در افتتاحیه همایش منطقهای " پتانسیلهای بالقوه توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد" که با حضور مسئولان شهری، دانشجویان، اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان واحد گچساران برگزار شد، خاطر نشان کرد: بحث آموزش و پژوهش یکی از ابعاد پیشرفت در جامعه است و دانشگاهها باید در این زمینهها تلاش کنند تا ارتباط با صنعت برقرار شود و مسیرهای تعالی و پیشرفت منطقه کوتاهتر شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران توانمند کشور در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، تصریح کرد: بدنه مدیریتی کشور می‌تواند با الگو برداری از تجربیات دانشگاه آزاد با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را در عرصه مختلف جامعه ایجاد کند.

زراعت کیش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگا‌ه‌ها باید بتوانند حلقه مفقوده ارتباط پژوهش‌های تحقیقاتی با جامعه و ارتباط با صنعت را برقرار کنند و در ایجاد ثروت، رفاه و قطع وابستگی، نقش آفرینی کنند.

رئیس واحد گچساران منابع سرشار استان کهگیلویه و بویراحمد را استثنایی برشمرد و اذعان داشت: ۱۰ درصد از منابع آب کشور، ۸ درصد از منابع جنگل و مرتع، و وجود۴۵۰ گونه گیاه دارویی، توریسم و گردشگری و تولید حدود ۲۵ درصد از نفت و گاز صادرتی کشور نشان از پتانسیل توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.