مشکلات ادامه‌دار نمایشگاه کتاب تهران

با اینکه به چهارمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسیدیم، همچنان برخی مشکلات در نمایشگاه کتاب دیده می‌شود؛ از جمله اینکه برخی غرفه‌ها در نیم طبقه شبستان همچنان خالی هستند و هنوز هیچ ناشری آثار خود را در این غرفه‌ها عرضه نکرده است!

هنوز هم برخی از غرفه‌ها در بخش ناشران عمومی بدون کتیبه هستند و این مسئله تا حدی اطلاع رسانی داخلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را با مشکل مواجه می‌کند. بازدیدکنندگانی که می‌خواهند به این غرفه‌ها بروند، در پیدا کردن غرفه با مشکل مواجه می‌شوند.

در روز چهارم هم با توجه به اینکه روز کاری است شاهد بازدید کنندگان پرشور سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پشت درب سالن ناشران عمومی هستیم.

غرفه‌های اطلاع رسانی علاوه بر محوطه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش‌های مختلف غرفه‌ها وجود دارد. از جمله در قسمت‌های مختلف ناشران عمومی این غرفه‌ها دیده می‌شوند. بازدید کنندگان از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مانند روز‌های پیش می‌توانند نقشه نمایشگاه را از ابتدای ورود به نمایشگاه کتاب دریافت کنند.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا صبح روز سوم بیش از سیصد هزار بازدید کننده داشته است. در روز چهارم برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم شاهد جمعیت بازدید کننده به سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستیم.

تا کنون جشن امضا‌هایی در غرفه‌های مختلف سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا شده است؛ یکی از این جشن امضاها، جشن امضای کتاب شایان مصلح با عنوان «پرواز ۶۹» در انتشارات نزدیکتر بود که جمعیت زیادی برای جشن امضای وی آمده بودند.

شایان ذکر است؛ سومین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نسبت به روزهای گذشته بازدیدکننده بیشتری داشت. این مسئله از ساعات آغازین روز سوم نمایشگاه دیده می‌شد. در برخی غرفه ها مانند سوره مهر، ققنوس،  نیماژ و چشمه جمعیت بیشتری دیده می‌شد و میزان بازدیدکننده از این غرفه ها زیاد بود. البته این غرفه ها مخاطبان خاص خود را دارند. این مخاطبان هر سال به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌آیند و از این غرفه‌ها بازدید می‌کنند.