به گزارش افکارنیوز به نقل از برنا، میگفتند زیارت حرم ائمه اطهار به خواستن نیست بلکه به دعوت است و تا آنها شما را دعوت نکنند موفق به آن نمی شوی.

این را شنیده بودیم اما این بار این مساله را در نجف اشرف دیدیم چطور جوانی بدون ویزا، پاسپورت و بلیط و حتی برنامه قبلی دعوت شد و سر از عتبات عالیات درآورد.
جوانی ۲۴ ساله است و فعالیتش کشاورزی است و با قصد بدرقه یکی از خویشان به فرودگاه رفت اما به ناگاه مسافر نجف و کربلا شد.



این جوان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات گفت: با یک وانت نیسان حامل محصول کشاورزی به فرودگاه رفتم تا خاله خود را بدرقه کنم، در فرودگاه از من خواسته شد تا یک زائر ویلچری را کمک کنم.

وی که " م، ج " نام دارد افزود: با هدایت ویلچر از تمام گیت ها رد شدم و تا داحل هواپیما رفتم، در حالی که احدی از من نپرسید اسمت چیست، یا گذرنامه ات کو و یا شماره صندلی ات چند است، در هواپیما روحانی کاروان که از بستگان بود گفت اینجا چه کار می کنی زود پیاده شو.

وی افزود: قصد پیاده شدن داشتم که با مشاهده درب های بسته، ناخودآگاه به صورت غیر ارادی روی صندلی خالی هواپیما نشستم، یکدفعه دیدم که اعلام شد تلفن های همراه را خاموش کنید و من در این شرایط از نفر کناری تلفن گرفتم و به خانواده خبر دادم که در حال رفتن به کربلا هستم مادرم هم گریه کرد که تو ثبت نام نکردی چطور میشود؟

این جوان گفت: در فرودگاه عراق نیز بدون اینکه از من مدارکی طلب کنند به راحتی از گیت های مختلف عبور کردم و فقط روحانی کاروان با دیدن من در فرودگاه با حالت عصبانیت گفت چرا آمدی حالا چگونه برمی گردی گفتم آنکه مرا آورده همان برمی گرداند.

وی که هم اکنون به ایران بازگشته احساس خود را از این امر غیر قابل وصف خواند و اظهار داشت: در روز عاشورا و در مراسم شام غریبان امام حسین(ع) ناگهان دلم شکست و از آن حضرت طلب زیارت کربلا را کردم.

وی گفت: چنان این سفر غیر منتظره بود که با همین یک دست لباس آمدم و اینجا خاله ام برای من این پیراهن و لباسهای را تهیه کرده است.

مدیر کاروان این زائر نیز با تایید گفته های وی افزود: ما نیز اصلا متوجه این مساله نشدیم و در عراق دریافتیم که وی بدون اینکه نامش در مانیفست باشد به همراه کاروان به عراق آمده است آری این است مهمان واقعی دعوت شده.

گفتنی است این زائر پس از این ماجرا کلیه هزینه های سفر را پرداخت کرده است.