به گزارش جام نیوز؛ برنامه این هفته "پژواک" در شبکه مسیحی "محبت" در تاریخ ۷ ژانویه (۱۶ دی) موضوع اتحاد در کلیسا و جامعه مسیحیت را بررسی و آن را به چالش کشید.
" اشکان املشی "، یکی از مجریان برنامه " پژواک "، با انتقاد از اتحاد موجود در جامعه مسیحی، گفت: «ما در جامعه مسیحیت فکر می کنیم فقط خودمان هستیم و دیگران نیستند و نمی بینند، می خواهیم ماست مالی کنیم، می گوییم اتحاد داریم و مردم هم قبول می کنند. ما می توانیم خودمان را گول بزنیم ولی افرادی که می آیند، می فهمند که ما اتحاد نداریم.»
" جنیفر شمون "، دیگر مجری برنامه " پژواک " نیز با تأیید این موضوع، به چرایی آن پرداخته و افزود: «بعضی وقت ها ما یا از این طرف می افتیم یا از آن طرف. جایی که نباید اتحاد داشته باشیم، آن قدر اتحادمان شدید است که باعثتخریب می شود. بعضی وقت ها هم به خاطر دلایل خیلی پوچ و سطحی، آن اتحاد را از دست می دهیم که این هم باعثتخریب خواهد شد. شاید ما معنای اتحاد و شرایط آن را نمی دانیم.»
به نظر می رسد اعترافاتی از این دست، نشان دهنده شکاف های عمیق تر و افراط و تفریط در جامعه مسیحی و کلیسا باشد. خصوصاً این که کار به جایی کشیده شده که یک رسانه تصویری مسیحی علاوه بر پذیرش این موضوع، مجبور به اعتراف به آن شده است. شایان ذکر است شبکه مسیحی "محبت" در حالی به نبود وحدت در جامعه مسیحی اعتراف می کند که پیروان ادیان دیگر را به نداشتن وحدت و فرقه فرقه شدن متهم می کند.