فرهاد دانشجو در گفتگو با مهر درباره ریاست بر دانشگاه آزاد، گفت: در زمینه ریاست من بر دانشگاه آزاد نه اجماع صورت می گیرد و نه تکلیف. در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نظرات متفاوتی وجود دارد و به نظر می رسد، امکان اجماع تقریباً صفر و یا نزدیک به یک درصد باشد.

وی اضافه کرد: در جلسه اول هیئت امنا نیز اجماعی صورت نگرفت. با توجه به سلایق متفاوت در جلسه اول هیئت امنا، احتمال اجماع در جلسه بعدی نیز ضعیف است.

رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به این سوال که آیا میان تمام اعضای هیئت امنا روی وی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد از پیش توافق صورت گرفته است یا نه، تاکید کرد: هیچ کدام از اعضا تا کنون روی من به توافق نرسیده اند اگر اینگونه بود حتماً با من صحبت می کردند.

دانشجو همچنین در واکنش به شنیدن خبر نظر مثبت رئیس جمهور مبنی بر کسب کرسی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توسط این عضو هیئت امنا، گفت: برای من افتخاری است که رئیس جمهور بر ریاست بنده روی دانشگاه آزاد نظر مثبت داشته باشد اما برای من تکلیف، مسئله شرعی است و تمایل ندارم به این سئوال پاسخی بدهم زیرا مایل نیستم بگویم اگر رئیس جمهور دستور بدهد، کاری را انجام نمی دهم. در هر حال مرجعی که مسایل شرعی را تعیین می کند، رهبری است.

عضو هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رأی من در جلسه فردای هیئت امنای دانشگاه آزاد به حسن شجاعی فر - عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت یا دکتر محمد سلیمانی - وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه اش برای ریاست دانشگاه آزاد چیست، گفت: این را باید از رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی که انتخاب می شود، بپرسید. من برنامه ای ارائه نداده ام.

مهر دیروز در گفتگو با یک منبع آگاه از توافق برخی اعضای هیئت امنا درباره فرهاد دانشجو خبر داده بود.