پانا:امین زندگانی با اشاره به این مطلب که تحصیلات خود را در دانشگاه در رشته تحصیلی ادبیات نمایشی گذرانده است به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: اگر حضور بازیگران در کارگردانی به یک مد تبدیل نشود ،دغدغه اصلی من از آمدن در رشته تئاتر کارگردانی بوده است و در بیست و سه سالگی جوانترین کارگردان جشنواره تئاتر فجر بودم و به این عرصه باز می گردم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چند فیلم نامه نوشته ام که قصد دارم در آینده ای نزدیک یکی از آنها را کارگردانی کنم البته خیلی متاسف هستم که خسرو شکیبایی بین هنرمندان نیست چون بهترین شخص برای حضور در نقش اصلی این فیلم نامه خسرو شکیبایی بود که متاسفانه در قید حیات نیست.

امین زندگانی افزود: این فیلم درباره روابط بین انسانها است که چگونه گاهی تبدیل به یک فاجعه می شود.

دغدغه اصلی من در سینما کارگردانی است

زندگانی در ادامه سخنان خود یاد آور شد: علاقه بسیاری به کار گردانی مشترک دارم و به احتمال فراوان این فیلم را به اتفاق یکی از دوستان کارگردانی می کنم. البته گفتن این نکته الزامی است امروز کارگردانی منوط به یک پروانه های خاص و اسپانسر و سرمایه است و اگر تمام این قضایا در کنار هم قرار گیرد به احتمال فراوان تا شش ماه آینده این فیلم را می سازم چون دغدغه اصلی من در سینما کارگردانی است.

حضور امین زندگانی در جشنواره فیلم فجر با دو فیلم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی حضور در عرصه بازیگری اشاره کرد و گفت: قضیه بازیگری من به این شکل بود که در دانشگاه دوستان من را برای حضور در تئاتری دعوت کردند و تابه امروز در سینما به بازیگری مشغول هستم و شرایط نیز به گونه ای است که این حرفه را در سینما ادامه می دهم.

این بازیگر در پایان سخنان خود تصریح کرد: من امسال دو فیلم را در جشنواره فیلم فجر دارم که یکی از آنها فیلم آهوی پیشونی سفیدبه کارگردانی سید جواد هاشمی و دیگری فیلم راه بهشت به کارگردانی مهدی صباغ زاده است.