به گزارش واحد مرکزی خبر،رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت : این آزمونها سخت و کاملا تخصصی است و در ۶ سال گذشته با اجرای این طرح ۱۶ هزار حافظ قرآن در کشور ساماندهی شده اند و فقط چهار حافظ توانستهاند مدرک درجه یک معادل دکترا دریافت کنند.

آقای قره شیخلو افزود: اجرای این طرح موجب شده با وجود اینکه حافظان قرآن مراحل سختی را برای دریافت مدارک عالی پشت سر بگذارند، ساماندهی خوب و دقیقی دراین حوزه در کشور ایجاد شود و به دنبال آن فرهنگ ‎سازی جدیدی در حوزه حفظ قرآن در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی شرکت حافظان قرآن در آزمون‎های مربوط گفت: سالانه به طور متوسط ۲ هزار نفر در این آزمون‎ها شرکت می‎کنند که امسال این تعداد در کشور چهار هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: این سازمان بعد از آموزش و پرورش بیشترین برنامه‎های آموزشی قرآن را اجرا می‎کند به طوری که با اجرای ۴۰ دوره آموزشی سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‎دهد که ۷۰ درصد این آموزش‎ها عمومی و بقیه تخصصی است.

وی از صدور مجوز فعالیت هزارو ۷۰۰ موسسه قرآنی مردمی در کشور خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ خانه قرآنی روستایی نیز داریم که با حمایت وتوجه ویژه استانداران فعالیتهای مطلوبی دارند.