اولویت در ساخت مستندهای اجتماعی

رضا پورحسین در گفـتوگو با فارس، در پاسخ به این سوال که چرا جای مستندهای اجتماعی، در شبکه مستند خالی است و حتی مستندسازان نیز نسبت به این موضوع گلهمند هستند، گفت: البته مستندهای اجتماعی الان کم نیستند ولی این مستندها مانند مستندهای ایران شناسی خیلی بروز ندارند.

وی ادامه داد: دلیلش هم این است که مستندهای اجتماعی به روز هستند و قاعدتا کمتر روی آنها کار خواهد شد، به همین دلیل ماندگاری کمتری دارند وگرنه الان مستندهای اجتماعی در شبکه‌های مختلف کم نیست.
پورحسین تصریح کرد: اما با این حال، موضوع ‌آن قدر مهم است که بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد و الان اولویت ما تولید مستندهای اجتماعی است.

وی همچنین درباره ویژه برنامه‌های این شبکه تخصصی در ایام دهه فجر و عید نوروز نیز اظهار داشت: ما برای ایام دهه فجر و عید برنامه شب‌های مستند را داریم که یکی از برنامه‌های خوب ماست. مجموعه آثار مستندسازان حرفه‌ای را طی یک هفته ضمن قدردانی از آنها پخش می‌کند.
مدیر شبکه مستند گفت: به تدریج برنامه شبهای مستند موضوعی خواهد شد و مثلا ما یک دوره موضوعات دفاع مقدس، فرهنگی، اجتماعی و ... را پخش میکنیم. ضمن اینکه در دهه فجر و نوروز شبهای مستند ما معطوف با مسائل روز خواهد بود.