به گزارش ایرنا ، سید محمد حسینی كه در لبنان به سر می برد، روز سه شنبه در دیدار با مسئولین موسسات فرهنگی حزب الله (مركز المعارف) با اشاره به اینكه چنین جلساتی برای همفكری و هم اندیشی بسیار مفید است، اظهار داشت: در ایران كارهای متنوع و فراوانی در زمینه های فرهنگی انجام شده و همكاری میان فرهیختگان دو كشور می تواند در پیشرفت اینگونه مسایل مفید باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص که عرصه فرهنگ عرصه جهاد است، اظهار داشت: همانگونه که در جنگ تحمیلی ایران و همچنین جهاد مقاومت در لبنان، رزمندگان به جهاد می پرداختند، فعالان در عرصه فرهنگ نیز به نوعی در میدان جهاد فعالیت می کنند.

حسینی همچنین با اشاره به سخنی دیگر از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مهم ترین اقتدار برای هر جامعه ای اقتدار فرهنگی است، ادامه داد: اقتدار در هر موضوع دیگری از قبیل مسایل سیاسی، نظامی، صنعتی و اقتصادی لازم است اما کافی نیست، بلکه اقتدار فرهنگی است که می تواند ما را به آن اهدافی که داریم برساند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآنی ما موظف هستیم که برتری فکری و فرهنگی خود را آن هم بر اساس منطق نسبت به دیگران حفظ کنیم و در استحکام آن بکوشیم، اظهار داشت: ما باید برتری دین اسلام را که بر اساس منطق است با آموزه های دینی به دنیا ارایه دهیم و با دیدن سرمایه گذاری های عظیمی که غرب در خصوص مسایل فرهنگی و رسانه ای و انتشار اندیشه خود انجام می دهد، وظیفه ما نیز در مقابل مشخص می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات گروه های مخالف و ضد انقلابی که در سال های اولیه پیروزی انقلاب علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کردند، افزود: این گروه ها هم اکنون به اروپا و آمریکا رفته اند و یک شبکه تلویزیونی یا یک رسانه ای راه انداخته و روی جوانان ما کار می کنند و بطور منظم شاهدیم که شبکه های فارسی زبان یکی پس از دیگری در حال راه اندازی هستند.

حسینی با آوردن مثالی از جنگ تحمیلی که ادوات نظامی غنیمت گرفته شده از دشمن با تغییر جهت علیه عراق به کار گرفته می شد، ادامه داد: با همین ابزارهای فرهنگی و رسانه ای غرب باید با آنها مقابله شود و بر اساس حدیثی که می گوید ' هدایت گسترش نمی یابد مگر از راهی که گمراهی گسترش یافته است '، باید به این شیوه عمل کرد.

وی با تاكید بر اینكه ما علاوه بر اینكه وظیفه داریم جوانان خود را در مقابل هجمه های فرهنگی و رسانه ای غرب حفظ كنیم، افزود: گوش هایی در سراسر جهان وجود دارند كه طالب شنیدن صدای حق هستند و باید پیاممان را به آنها نیز برسانیم.