علی کریمی با اشاره به موفقیت بین المللی فیلم اصغر فرهادی را افتخاری بزرگ برای همه ایرانیان نامید.

به گزارش افکار نیوز به نقل از جهان ورزش، او که خود یکی از موفقترین لژیونرهای فوتبال ایران است می گوید: «من مراسم اهدای این جوایز را ندیدم ولی وقتی شنیدم که فیلم جایزه اصلی مربوط به بهترین فیلم خارجی «گلدن گلوب» را برده خیلی خوشحال شدم. واقعا این که یک ایرانی به چنین موفقیتی دست پیدا کند یک اتفاق مهم است و فکر می کنم همه مردم کشورمان از این موفقیت بزرگ سینمای ایران شاد هستند.»

او ادامه می دهد: «این جایزه متعلق به همه مردم ایران است. به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که سینمای ما چنین آثار فاخری دارد. فیلم فرهادی فوق العاده است. من خیلی اهل سینما و فیلم دیدن نیستم فقط وقتی ترغیب به فیلم دیدن می شوم که همه درباره یک فیلم، حرف می زنند و از آن تعریف می کنند. برای همین هم بود که فیلم جدایی نادر از سیمین را دیدم. البته متاسفانه فرصت نشد که برای تماشایش به سینما بروم اما وقتی سی دی فیلم آمد، فیلم را گرفتیم و تماشا کردیم. واقعا از تماشایش لذت بردم و فکر کنم یکبار هم دوست خبرنگاری درباره این فیلم پرسید که گفتم واقعا از تماشایش لذت بردم. من به عنوان یک تماشاگر عادی، این فیلم را خیلی دوست داشتم و فکر می کنم این حس را خیلی دیگر از مردم هم داشتند. بعد هم که خبر موفقیتش را در یک جشنواره مهم بین المللی شنیدم، واقعا خوشحال شدم و لذت بردم. واقعا به اصغر فرهادی تبریک می گویم به اینکه او هموطن ماست و توانسته به عنوان یک فیلمساز ایرانی، به چنین موفقیتی دست یابد، افتخار می کنم و از صمیم قلب به او تبریک می گویم.»


البته کریم وقتی می شنود که فیلم فرهادی به جمع ۹ فیلم ابتدایی آکادمی اسکار راه یافته، می گوید: «راستش امیدوارم او با فیلم ارزشمندش، خیلی زود جایزه اسکار را هم برای کشورمان کسب کند. اگر این اتفاق بیفتد، سورپرایز بزرگ دیگری برای مان بدست آمده. گلدن گلوب جایزه ارزشمندی است اما امیدوارم که مثل این جایزه، «جدایی نادر از سیمین» اسکار را هم که شایستگی اش را دارد، بدست بیاورد.»


کریمی در پایان می گوید: خوشحال می شوم اگر فرصتی بشود تا آقای فرهادی را از نزدیک ببینم و این موفقیت بزرگش را به او ، همکارانش و سینمای ایران تبریک بگویم. فیلم او کاری کرد که همه مردم ایران به سینمای کشورمان افتخار کنند. امیدوارم که این روند موفق در سینمای ایران ادامه داشته باشد . دوست دارم اصغر فرهادی را ببینم و به او بگویم افتخار می کنم که شما یک ایرانی هستید