کاربران شبکه های اجتماعی مراقب باشند

سیدجلال یحییزادهفیروزآباد در گفتوگو با خانه ملت، با ابراز تأسف بهعلت گرایش مردم بهویژه جوانان به شبکههای اجتماعی بهویژه فیسبوک و توییتر، افزود: هیچ تردیدی نیست که مدیریت و نظارت بر اینگونه شبکهها در دستان کشورهای غربی و شبکههای جاسوسی است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محدود کردن فعالیت شبکه‌‌های اجتماعی در کشورهایی مانند عربستان و بحرین، تصریح کرد: این‌گونه شبکه‌ها به‌عنوان ابزاری برای کشورهای سودجوی غربی و همپیمانانش تبدیل شده، از این‌رو که شبکه‌ اجتماعی در کشورهایی که انقلاب مردمی در رخ دادن است به طور عملی فعالیت خود را محدود کرده تا ارتباط مجازی میان انقلابیون کاهش یابد.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که هم‌اکنون شبکه‌های اجتماعی به‌شدت امنیت اخلاقی، سیاسی و شخصی کاربران را زیر سؤال می‌برد، گفت: متأسفانه به‌علت نبود فرهنگسازی مناسب و توجیه نکردن افکار عمومی، جوانان به این شبکه‌ها اعتماد کرده‌اند.

وی با اعلام این که دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای توجیه و فرهنگسازی آحاد مردم برای استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی خارجی، برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند، یاد‌آور شد: به طور حتم اجرای طرح‌های فرهنگسازی می‌تواند در کاهش گرایش مردم به این‌گونه شبکه‌ها کم شایانی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به توسعه تکنولوژی و فناوری‌های مجازی و اجتماعی در کشور، گفت: هم‌اکنون طرح‌های مناسبی مانند طرح موتور جستجوی ملی در حال اجرا است، این در حالی است که مسئولان دستگاه‌های مربوطه از اجرای این‌گونه طرح‌ها استقبال چشمگیری کرده‌اند.

یحیی‌زاده‌فیروزآباد با مثبت خواندن طرح ایجاد شبکه‌ اجتماعی در داخل کشور، تصریح کرد: با توجه به اوضاع سیاسی و اعتقادی داخل کشور در صورتی که خط قرمز‌ها نظام به‌طور کامل رعایت شود و تضادی با نظرات فقها نداشته باشد، هیچ منعی برای انجام مطالعه و ایجاد شبکه اجتماعی داخلی وجود ندارد.

این نماینده مجلس هشتم، تأکید کرد: هماکنون کشور در فناوریهای نوین باید بهصورتی پیشتاز باشد، که آحاد جامعه برای پرکردن خلأهای خود به سیاستها و شبکههای خارجی و جاسوسی گرایش پیدا نکنند.